2019.12.21 16:55 Kóborló Olvasottság: <100x
0

Szörnyek márpedig igenis léteznek

A 2015-ben készült The Monster a címével ellentétben nem kimondottan egy tipikus szörnyfilm. Nehéz megítélni, hogy a rendezője és egyben forgatókönyvírója, Bryan Bertino, akit a haza filmnézők elsősorban a 2008-as, The Strangers (Hívatlanok) című filmje alapján ismerhetnek, horrornak vagy inkább drámának szánta e filmjét. Jómagam úgy gondolom, hogy kicsit mindkettőnek szerette volna beállítani a The Monstert, és talán pont emiatt kissé olyan érzésem volt, mint mikor két szék közé esik egy produkció. Hisz kétségtelenül megtalálható benne a drámai szál és a horrornak szánt vonulat is, csak valahogy mindkettő kissé sótlanra sikeredett.

Ismét egy olyan filmet tisztelhetünk a The Monsterben, ami nem dolgozik sok karakterrel, az anyán és lányon kívül mindössze 4 található a történetben; ezek egytől-egyig töltelékkarakterek, akik elsősorban a film horrorszálára erősítenek majd rá, illetve egyikük az anya-lánya háttér történetében kap egy kisebb szerepet, amit akár ki is hagyhattak volna a készítők, hisz jelenléte annyira felesleges. Tehát simán kijelenthetjük, hogy a központi karakterek az anyát alakító Zoe Kazan és a lányát alakító Elle Ballentine.

Szörnyek márpedig igenis léteznek

A két színésznőre sok panasz nem lehet, hisz tisztességesen hozták a rájuk írt szerepet, és a film egyes pontjain még akár azt is mondhatnám, hogy érződik egyfajta kapocs az alakításukban egymás felé. Nagy kár viszont, hogy eme kapocs csak ritkán és nagyon rövid időre mutatja meg magát, márpedig azt kijelenthetjük, hogy a befejezés pont erre akarná felépíteni a történet végjátékát. A film jó pár visszaemlékezés formájában próbálja bemutatni az anya és lánya közti problémákat, illetve feszültségeket, és azt kell, hogy írjam, nálam talán pont emiatt működött a The Monster inkább drámaként, mint horrorként. Ezzel persze nem mondanám azt, hogy nem horror is egyben, csak hát ezen a téren igencsak gyengébben teljesít. Mindezt mondom úgy, hogy a készítők szinte minden horrorsablont bevetnek, viszont semmi váratlant nem láthatunk. Illetve sok esetben éreztem azt is a film nézése alatt, hogy a már említett visszaemlékezésekkel megtörik a horrorbéli feszült atmoszférát, és ezáltal lassítják is a cselekményt, illetve annak a kibontakozását.

Na de, mivel mégiscsak van egy horrorszála, nézzük, hogy az mit ad a nézőnek! A film közel 3 millió dollárból készült, és én annak személy szerint kimondottan örültem, hogy a gyártási költségvetésből azt az összeget, amit a lény megjelenésére fordítottak, nem a CGI technikára költötték, hanem maszkokra. Végeredményben a lényünk nem is néz rosszul ki (már amennyire kivehető, hisz a történet egyetlen éjszaka alatt játszódik, és a szörny is általában sötétben vagy félhomályban látható csupán). Sajnos viszont sok esetben elég logikátlanul viselkedik, és ez azért a filmbéli karakterekre is igaz. A lény hátterével sokat nem igazán foglalkoztak, ezért a film nézőjének meg kell elégednie a szörnyek márpedig igenis léteznek gondolattal.

Mindent egybevéve a The Monster sokkal inkább egy átlagos film lett, ahol a színészi játék akár azt is engedte volna, hogy jobbra értékeljem, viszont a készítők bátortalansága, és sok esetben az ötlettelensége az átlagos szintre kárhoztatta eme alkotást.

70 The Monster  (2016)

dráma | fantasy | horror

Egy anya és lánya balesetet szenvednek egy elhagyatott úton az éjszaka kellős közepén. Ekkor még nem is sejtik, hogy a fák közül egy vérszomjas fenevad figyeli őket. több»

0