Hollywoodban hatalmas port kavartak a szexuális zaklatás Botrányok, melyek egészen a legfelsőbb körökig vezettek. Neves producerek, színészek vesztették el karrierjüket a nyilvánosságra került ügyek miatt, és számos zaklatott nő hallatta hangját akár évekre visszamenő eseteket is felszínre hozva. A hatalommal való visszaélés nemcsak a filmiparban, hanem más munkahelyeken is hatalmas probléma. A #metoo kampány erre kívánta felhívni a figyelmet, mely idővel kissé talajt tévesztett, és célon túllövő incidensekhez is vezetett. Az azonban elkerülhetetlen volt, hogy a téma mihamarabb megfilmesítésre kerüljön, amolyan addig üssük a vasat, amíg meleg alapon. Hollywood ugyanis nem szalaszt el egy alkalmat sem, amikor megfelelő alapanyagra bukkan.
Az elmúlt években sorra készültek a nők jogait és feminista értékrendet előtérbe helyező, politikailag korrekt alkotások, de a Botrány ezekhez képest valódi eseteket dolgoz fel, valódi személyek életén keresztül. A film a Fox News csatorna kulisszái mögé enged betekintést, és az ott történt szexuális visszaéléseket igyekszik bemutatni, valamint azt, hogy kik, miért és hogyan álltak a leleplezés mögött. Az összkép sokkal árnyaltabbnak látszik, mintsem, hogy egy alig kétórás filmbe bele lehessen sűríteni, mégis ezen a téren az alkotók remek munkát végeztek. A film nem túlzottan elfogult egyik féllel szemben sem, és nem is célja megmondani az igazságot. Hagyja, hogy a nézők szűrjék le a tanulságot, ugyanakkor ehhez sok fogódzót is biztosít. Ez azonban kissé távolságtartó stílust eredményez, ami a szavahihetőség szempontjából elengedhetetlen, a karakterekkel való azonosulást viszont kissé megnehezíti.
Szerencsére a legfőbb szerepeket is igazi sztárok alakítják, akik érezhetően szívügyükként kezelik a témát, és valósággal tobzódnak visszafogott szerepeikben. A film fő cselekménye Charlize Theron, Nicole Kidman és Margot Robbie karakterei köré összpontosul a John Lithgow által játszott Roger Ailes-szel kiegészülve. (Akinek elmaszkírozása díjat érdemlően remekül sikeredett, természetesnek hat, és a színész teljesen elveszik az általa megformált valós személy arca mögött.) Mellettük pedig kisebb szerepekben megjelenik Allison Janney, Malcolm McDowell és Kate McKinnon is. A szereposztók tehát remekül végezték a munkájukat. Mindenki játéka átgondolt, a szerephez illő mértékben erőteljes. Ez pedig igencsak fontos egy filmnél, ahol a történet elsősorban a színészi játékra épít. A szereplők között dúló hatalmi harcok és összetett nüanszok adják a film sava-borsát, és ezek a legérdekesebb jelenetek is.
A klasszikus értelemben vett történet és cselekmény hiánya viszont a téma iránt kevésbé elkötelezetteket elriaszthatja. A Botrány elsősorban politikai, érvelő stílusú, összeesküvéseket feltáró film. Ehhez társul némi személyes dráma és konfliktusrendszer, de nem válik thrillerré vagy hagyományos életrajzi filmmé, amivel a klasszikus műfaji filmeket kedvelőket kielégíthetné. A cselekmény nem tartogat eget rengető csúcspontokat vagy drámai mélységeket, sokkal inkább egy összefüggésrendszer sajátosságaira hívja fel a figyelmet, ami elsősorban az amerikai nézők, vagy az ottani kultúrát ismerő, a politikai és társadalmi helyzettel tisztában levők számára lehet különösen megrázó erejű.
Ennek ellenére a Botrány bőven tartogat értékeket nézőinek ezeken felül is, még, ha a célközönség egyértelműen ki is van jelölve. A film üzenetének univerzalitása miatt valószínűleg mindenkit gondolkodóba ejthet, és a világon mindenhol aktuális. Ezen túlmenően viszont nem tud kiemelkedően újat mondani a témában, és feltáró szándékain túl nem szolgál sokkal a mindenkori mozinézőknek.

72 Botrány (2019)
Az amerikai FOX New hírcsatorna alapítója és egykori vezetője, Roger Ailes (John Lithgow) hajdani műsorvezetője, Gretchen Carlson (Nicole Kidman) úgy döntött, eljött az ideje,... több»
Szereplők: Charlize Theron, Nicole Kidman, Margot Robbie, John Lithgow, Holland Taylor