2025.05.03 05:00 Verum Hominem Olvasottság: <100x
0

James Hawes filmje a szenvedésről és az eltitkolt bűnökről szól, de a szerencséről és az emberségről is láthatunk megható pillanatokat. Mozink teljesen átlagosan kezdődik. Egy középkorú taxisofőr a híres digitális óriásbirodalom, a Smithereen előtt áll a kocsijával, amikor egy fiatal hölgy ül be a kocsijába. A sofőr, Chris Gillhaney (Andrew Scott) egyből megkérdezi a lányt, hogy ott dolgozik-e, mire szinte azonnal jön a válasz, hogy csak nagyon szeretne.

Ám a következő utasa pár nap múlva a fiatal gyakornok, Jaden (Damson Idris) lesz, aki egy ruhát visz ki főnökének a reptérre. De Gillhaney akcióba lép, és elrabolja a fiatalembert, aki teljesen bepánikol, majd remegő hangon elmondja, hogy neki magának sincs pénze, és érte sem fog az óriáskonszern fizetni, hiszen épp egy hete dolgozik csak ott, és egy kis huszadik senki, egy sima gyakornok.

Ám Gillhaney-t nem a pénz érdekli, csak egy dolog hajtja előre, hogy kikényszerítse a vállalattól, hogy a tulajdonossal, Billy Bauerrel (Topher Grace) beszélhessen.

Patthelyzet alakul ki, hiszen a rendőrök körbekerítik Gillhaney-t, aki fegyverrel sakkban tartja a túszát. Hosszú órák után megtalálják a tíznapos néma meditáción lévő Bauert, aki felveszi a műholdas telefont, hiszen egy teljesen elszigetelt helyen van áram és víz nélkül. Majd Gillhaney elmondja évek óta tartogatott titkát Bauernek, és elengedi a túszt, akit nem is akart bántani.

Szomorúság és kétségbeesettség köszön vissza a képsorokról, egy ember, akinek már senkije sincs, elbúcsúzik egy másik idegentől. Sorsuk így valamilyen szinten összefonódik. Bár kissé érdekes túszdráma, sőt vontatott, egyszer mindenképpen érdemes megnézni.

69 Smithereen  (2019)

dráma | sci-fi | thriller

Egy telekocsicég egyik londoni sofőrje nemzetközi krízist robbant ki, amikor elrabolja a népszerű közösségimédia-vállalat egyik dolgozóját.

0