Alekszej Jurjevics German, szovjet–orosz filmrendező, forgatókönyvíró, producer és színész 1938. július 20-án született Leningrádban, zsidó családban.
Grigorij Mihajlovics Kozincev irányítása alatt tanult, majd a 60-as évek elején színházi rendezőként helyezkedett el. Később a Lenfilmhez csatlakozott mint rendezőasszisztens, 1968-ban pedig társrendezőként részt vett A hetedik útitárs című dráma leforgatásában, amely közvetlenül a bolsevik hatalomátvétel utáni időszakban játszódik, ám a... Több
Alekszej Jurjevics German, szovjet–orosz filmrendező, forgatókönyvíró, producer és színész 1938. július 20-án született Leningrádban, zsidó családban.
Grigorij Mihajlovics Kozincev irányítása alatt tanult, majd a 60-as évek elején színházi rendezőként helyezkedett el. Később a Lenfilmhez csatlakozott mint rendezőasszisztens, 1968-ban pedig társrendezőként részt vett A hetedik útitárs című dráma leforgatásában, amely közvetlenül a bolsevik hatalomátvétel utáni időszakban játszódik, ám a későbbiekben gyakorlatilag megtagadta ezt a művét.
Első önálló rendezése az Ellenőrzés az utakon (1971) című második világháborús dráma volt, de ezt másfél évtizedre dobozba zárták. Későbbi filmjei – Húsz nap háború nélkül; Barátom, Ivan Lapsin – sem jártak sokkal jobban, hosszabb-rövidebb időre ezeket is betiltották.
A rendszerváltozás utáni első filmje a Hrusztaljov, a kocsimat! (1998) című, szürreális hangvételű dráma volt a Sztálin-korszak utolsó napjairól, amelyet azonban eleinte értetlenséggel fogadott a kritikusok jelentős része. Habár German a második világháború és a sztálini rendszer egyik legjelentősebb krónikása volt, élete végén a Nehéz istennek lenni (2013) című sci-fi forgatása foglalkoztatta, amelynek bemutatását azonban már nem érte meg. 2013. február 21-én halt meg Szentpétervárott, veseelégtelenségben.
(Filmbarbár)