Bo Nilsson (1937. május 1–2018. június 25.) svéd zeneszerző és író volt. Skellefteå-ban született. 18 éves korában hívta fel magára a figyelmet mint zeneszerző, amikor Zwei Stücke darabját játszotta. Játszott fuvolán, basszus klarinéton, ütőshangszereken és zongorán is.
1956-ban fellépett a „Musik der Zeit ”koncerten Kölnben. Rádiót hallgatva tanult autodidakta módon, előzőleg csak egy helyi zenetanár képzésén vett részt. Annak ellenére, hogy korai stílusa nagyban hasonlított Pierre Boulez és... Több
Bo Nilsson (1937. május 1–2018. június 25.) svéd zeneszerző és író volt. Skellefteå-ban született. 18 éves korában hívta fel magára a figyelmet mint zeneszerző, amikor Zwei Stücke darabját játszotta. Játszott fuvolán, basszus klarinéton, ütőshangszereken és zongorán is.
1956-ban fellépett a „Musik der Zeit ”koncerten Kölnben. Rádiót hallgatva tanult autodidakta módon, előzőleg csak egy helyi zenetanár képzésén vett részt. Annak ellenére, hogy korai stílusa nagyban hasonlított Pierre Boulez és Karlheinz Stockhausen stílusára, késöbb számos személyes jellemzője is fellelhető volt, mint a finom ütőhangok használata, a finoman kovácsolt vokális vagy fuvola hangok, a tonusos árnyalatok „ideges” csapkodása.
1957-ig szinte ismeretlen volt Svédországban, de Németországban jelentős figyelmet szenteltek a kis kamarazenei kompozíció sorozataira. Ezek közül a legismertebb a Freq.uensen (német: Frequenzen, 1957), amelyben mtöbb hangszer is megszólalt: piccolo, fuvola, vibraphone, xilofon, elektromos gitár, dupla basszus és ütőhangszerek.
(Shelby07)