Harold E. Stine, amerikai operatőr 1903. szeptember 21-én született Chinóban. Karrierje hangmérnökként indult, a 30-as években két filmben (King Kong, Emberi kötelék) kezelte a mikrofont felvétel közben. Ezután viszont egy időre eltűnt a filmiparból, és csak a 40-es évek végén tért vissza, ekkoriban azonban már kameramanként.
A 40-es, 50-es évek fordulóján különleges vizuális effekteken dolgozott néhány produkcióban – például A lény egy másik világból (1951) című sci-fiben –, majd... TöbbHarold E. Stine, amerikai operatőr 1903. szeptember 21-én született Chinóban. Karrierje hangmérnökként indult, a 30-as években két filmben (King Kong, Emberi kötelék) kezelte a mikrofont felvétel közben. Ezután viszont egy időre eltűnt a filmiparból, és csak a 40-es évek végén tért vissza, ekkoriban azonban már kameramanként.
A 40-es, 50-es évek fordulóján különleges vizuális effekteken dolgozott néhány produkcióban – például A lény egy másik világból (1951) című sci-fiben –, majd belekóstolt a televíziózás világába is. Mintegy húsz tévésorozat elkészítésében közreműködött, ezek között volt például a Cavalcade of America, a Superman kalandjai, a Cheyenne és a Maverick is.
Részt vett kalandfilm (Fekete arany, 1962), vígjáték (A hihetetlen Mr. Limpet, 1964), thriller (The Night Walker, 1964), western (Egy indián véréért, 1966) fényképezésében is, de ezek nem lettek különösebben emlékezetes filmek. Kiemelkedőnek tekinthető Robert Altman M.A.S.H. (1970) című háborús szatírája. Az utolsó filmje A Poszeidon katasztrófa (1972) volt, amelyért Oscar-díjra is jelölték.
1977. november 2-án halt meg Los Angelesben.
(Filmbarbár)