Michel Drach (1930. október 18. Párizs - 1990. február 15. Párizs) egy francia filmrendező, író, producer és színész volt. Miután az Académie des Beaux-Arts-ban festést tanult, az unokatestvére, Jean-Pierre Melville asszisztensévé vált a filmkészítésben. A Port Royal Films producere alatt három rövid filmet rendezett, köztük a Poor Man's Soliloquies (1951) és az Auditorium (1957), majd az On n'enterre pas le dimanche (1959).
Feleségül vette Marie-José Natot, aki az 1961-es filmben, az Amelie or The Time to Love-ban szerepelt. 1970-ben visszatért a filmművészethez... Több
Michel Drach (1930. október 18. Párizs - 1990. február 15. Párizs) egy francia filmrendező, író, producer és színész volt. Miután az Académie des Beaux-Arts-ban festést tanult, az unokatestvére, Jean-Pierre Melville asszisztensévé vált a filmkészítésben. A Port Royal Films producere alatt három rövid filmet rendezett, köztük a Poor Man's Soliloquies (1951) és az Auditorium (1957), majd az On n'enterre pas le dimanche (1959).
Feleségül vette Marie-José Natot, aki az 1961-es filmben, az Amelie or The Time to Love-ban szerepelt. 1970-ben visszatért a filmművészethez az Elise, or Real Life című filmjével, anelyben felesége, Nat egy francia nőt alakított, aki beleszeretett egy Algériai férfiba az Algériai háború során. A Violins at the Ball című filmje felidézte a gyermekkorát zsidóként, amelyben szintén felesége szerepelt, aki a szerepnek köszönhetően megkapta a Cannes-i Filmfesztivál legjobb színésznőnek járó díját.
További filmjei közé tartozik a Le Pull-over Rouge (1979), Tell Me About Love (1975), Le Passé simple, és a Guy de Maupassant (1982). 1986-ban a Sauve-toi, Lola című filmben a rák témájával foglalkozott, majd nagyapa és az unoka közötti kapcsolattal a Il est Génial Papy!-ben (1987). Három gyermeke volt Nat-David, Julien és Aurélien.
(Shelby07)