Sara Mishara amerikai–kanadai operatőr, aki elnyerte a legjobb operatőrnek járó Canadian Screen Awardot a Maxime Giroux által rendezett, The Great Darkened Days (La grande noirceur) című filmért, ami a második világháború idején játszódik. A film zavarba ejtő anakronizmusairól ismert, például a rádióban hallható az R. E. M. Everybody Hurts című dala (ami ugyebár 1992-ben jelent meg).
Mishara a Massachusettsbéli Bostonban született. A kanadai Concordia Egyetemen és a Prágai Filmintézetben folytatta tanulmányait. Négyszeres Prix Jutra-jelölt a Continental - a... Több
Sara Mishara amerikai–kanadai operatőr, aki elnyerte a legjobb operatőrnek járó Canadian Screen Awardot a Maxime Giroux által rendezett, The Great Darkened Days (La grande noirceur) című filmért, ami a második világháború idején játszódik. A film zavarba ejtő anakronizmusairól ismert, például a rádióban hallható az R. E. M. Everybody Hurts című dala (ami ugyebár 1992-ben jelent meg).
Mishara a Massachusettsbéli Bostonban született. A kanadai Concordia Egyetemen és a Prágai Filmintézetben folytatta tanulmányait. Négyszeres Prix Jutra-jelölt a Continental - a Film Without Guns (Continental, un film sans fusil), a The Legacy (La Donation), az All That You Possess (Tout ce que tu possèdes), valamint a You're Sleeping Nicole (Tu dors Nicole) című alkotásért. Szintén jelölték a legjobb forgatókönyv díjára a Romeo Eleven című filmjéért, amit Ivan Grboviccsal közösen írt.
2021-ben jelenik meg újabb fontos munkája, ő az Egy évem Salingerrel című kanadai-ír filmdráma operatőre, amit Philippe Falardeau írt és rendezett.
(jakedave)