Ódry Árpád tanította a Színművészeti Akadémián. „Maga sátán szolgálatába állt" - mondta neki, amikor elsőévesen engedélyét kérte, hogy filmezhessen. Ösztöndíjasként szerződött a Nemzeti Színházhoz, ahol a drámairodalom legváltozatosabb szerepeit játszotta el Júliától Solvejgen át Ledérig.
Megtagadta a németországi vendégszereplést, amiért szinte azonnal menesztették a színháztól. Amikor "változtak" az idők, a népbíró is elítélte a... TöbbÓdry Árpád tanította a Színművészeti Akadémián. „Maga sátán szolgálatába állt" - mondta neki, amikor elsőévesen engedélyét kérte, hogy filmezhessen. Ösztöndíjasként szerződött a Nemzeti Színházhoz, ahol a drámairodalom legváltozatosabb szerepeit játszotta el Júliától Solvejgen át Ledérig.
Megtagadta a németországi vendégszereplést, amiért szinte azonnal menesztették a színháztól. Amikor "változtak" az idők, a népbíró is elítélte a szovjetek ellen buzdító szavalás vádjával. A méltóságos rabasszony c. filmben tűnt fel a mozivásznon (Balogh Béla filmjében) Básti Lajos, Csortos Gyula és Berki Lili oldalán.
Kedvenc partnerei közé tartozott Jávor Pál és Szilassy László. Huszonhat magyar és oszták-magyar filmben játszott női főszerepet. A német és amerikai mintára készült zenés filmek hősnőjeként éppoly siker és ragyogás övezte, mint a korszak népszerű Mikszáth- és Jókai-adaptációiban (Fekete gyémántok, Szegény gazdagok, 1938). Jávor volt a partnere a Nádas Kálmán rendezte Gül babábán.
Egyik leghíresebb és legnagyobb sikert aratott filmszerepe az 1943-as keltezésű Sziámi macska volt. Szelecky Zita nevéhez fűződik az első díjazott magyar film a velencei filmfesztiválon, az Egy éjszaka Erdéljben 1941-ből. 1948-ban Argentínába emigrált, ahol megalapította az Argentínai Magyar Nemzeti Színházat. 1962-ben családjával együtt az Egyesült Államokba költözött. 1949 és 1974 között a világ magyar településeit látogatta önálló műsoraival.
(erdei1999)