2016.12.11 14:48 e-batta Olvasottság: <100x
1

Gengszterek hálójában

Aki még nem látta a filmet, az ne olvassa tovább, mert erősen spoileres, kicsit túllőttem a célon :)

Bevallom imádom a fekete komédiákat, ebben egy kicsit elfajzott vagyok, családomban mindenkinek faék-egyszerű humorérzéke van, én meg leginkább az angol humoron, vagy az ilyen típusú filmeken szórakozom a legjobban. Már írtam a Settainál, hogy érdekel az eredeti, és no lám, nem véletlen. Néha a legelső változat a legjobb (ezt leginkább a Pokiri-filmeknél tapasztaltam).

Gengszterek hálójában

A rendező frissen szabadulhatott a mentálhigiénéről, mert olyan elborult ötletei vannak, mint például, hogy Imran Khan orális kielégítés közben veszi fel a mobilját, és rohan a legújabb esethez, mert kötelességtudó újságíró, vagy Vir Das kedvenc filmfőhőse az Utolsó Diszkóharcos (ezen percekig fetrengtem), miután elég csúnyán ejti a barátnője, elképzeli, hogy Diszkóharcosként bosszút áll, de aki a végén tényleg megjelenik, Aamir Khan alakításában, ráadásul tekintélyes mellszőrzettel ellátva, és mintha a Mamma Mia utolsó jelenetéből szalajtották volna, rajta is testhez simuló csillogóan fényes diszkóhacuka feszül, és iszonyatosan élvezi, hogy hülyét csinál magából. Agyament ötlet az interjú a feltörekvő csillagocskával, akinek az új slágere címe: Úgy utállak, ahogy szeretlek, az ahogy szeretlek zárójelben, ezen teljesen kész voltam... és a film végén tényleg sláger lett!

A három fickó nagyon élvezhette a forgatást (Imran Khan, Kunaal Roy Kapur és Vir Das) kiegészülve egy igazán talpraesett hölggyel Poorna Jagannathannal (a Yeh Jawaani Hai Deewaniban volt mellékszereplő, csakúgy, mint Kunaal Roy Kapur). Ők négyen csinálják leginkább a fesztivált, a burkajelenet például frenetikus, engem a Blöff kezdőjelenetére emlékeztet, azon kívül, hogy ott ortodox zsidó hacukában voltak a gyémántrablók. Talán kevesen tudják, de ez a film, hiába Aamir Khan és felesége (Kiran Rao) produkció, Indiában nagyon megszenvedte, a legmagasabb besorolást kapta, és vajon miért?, a káromkodások miatt. Merthogy folyamatosan mocskosan beszélnek benne, kivétel nélkül mindenki. És ezért dicséret illeti a feliratkészítőt, mert nagyon jól visszaadta azt az életérzést! De szerintem ez adja meg a sava-borsát, a Settai nem mert ebbe az utcába lépni, ott ilyesmi nincs, ettől meg nekem túl steril lett a film. Úgyhogy nem véletlen, hogy az imdb-szavazás szerint is magasan a Delhi Belly vezet, valahogy annyira átjön az a hangulat, hogy a mai Indiában a fiatalok ugyanolyan elcseszett életet élnek, mint bárhol a világban, és ugyanúgy tojnak rá, hogy csótánytól hemzsegő lyukban élnek, a lényeg, hogy szabadok legyenek (már amikor nem gengszterek akasztják fel őket a ventilátorra).

A mellékszereplők közül különösen jól sikerült Vijay Raaz őfőgengsztersége szerepének alakítása, imádom ezt a fickót! (Amikor bámulta a kupac sz*rt, azon visítottam..., pedig amúgy nem bírom az ilyen testnedv-poénokat, túlságosan lerágott csont, de itt ütős volt).

És Kunaal Roy Kapuron tényleg eltűnődtem. A pasi nagyon jó színész, de rettenetesen elhagyta magát, hinnétek, hogy valaha sikeres modell volt? A Roy Kapur família elég sikeres, Siddhart producer (Barfi!, Fashion, Kaminey, 7 Koon Maaf, Udaan, The Lunchbox stb) és nem mellesleg Vidya Balan férje, Aditya most futott be az Aashiqui 2-vel, bár már eddig is szép szerepei voltak, és mindkét fickó jól tartja magát, nem értem, hogy Kunaal miért hízott el? Pedig ha lefogyna, jutnának neki is jobb szerepek, de lehet, hogy rástartolt a Zach Galifianakis (Másnaposok) féle kitöltetlen űrre, és így akar befutott, sikeres sztár lenni.

A Settai próbálja lemásolni a filmet, az elejét azonban kicsit másként kezdi, és egy-két ötlet saját, van ami zseniális (pl. a legalább egy napos késésben lévő ajtócsengő), de túlságosan szájbarágós, mindent próbál elmagyarázni, ettől aztán leül a cselekmény pörgése. Úgyhogy én maradok a Delhy Bellynél!

1