2019.03.26 15:28 huhu Olvasottság: <100x
0

Nagyszerű

Szász Attila hűen adja vissza a háború utáni bizonytalanság hangulatát, a különleges képi világ teljesen korhű, részletesen kidolgozott. A felrobbantott Lánchíd, a ledőlt épületek mind a teljes szétesés metaforáiként értelmezhetők; a háború nemcsak a várost zúzta szét, hanem a társadalom egységét is teljesen megbontotta. A felszínes szerelmi történet súlyos emberi drámákat leplez, lassan kiderül, hogy senki sem olyan, mint amilyennek látszik. Házasságon belüli erőszak, gyermekbántalmazás, gyilkosságok és hazugságok kerülnek felszínre, és bár a film boldog véget ér, mégis érezhető, hogy ebben a világban semmi sincs rendben.

A színészi játék talán a legkiemelkedőbb pontja a filmnek. Szabó Kimmel Tamás néhány megkérdőjelezhető minőségű film után újra megmutatja, hogy nagyon komoly színész. Hankó Balázs összetett és morálisan elítélendő figurája az ő alakításában szimpatikussá válik, s bár múltjáról csak apró fragmentumokat látunk, mégis következtethet a néző tragédiájára. Kerekes Vicáról már az első snittjében lerí, hogy az Isten is képernyőre teremtette. Játékának minden egyes pillanata pontosan kidolgozott. brutalitása hiteletes, mimikájából kiolvasható identitásválsága és bűntudata. Tóth Bercel kivételes arányérzékkel, korához képest meglepően éretten játszik. Egyáltalán nem gyerekszínészes, kiforrott alakítást nyújt, ami sokat ad hozzá a tartalomhoz. Szász Attila filmjének legnagyobb erénye a feszültségkeltés, a kivételesen hosszú befejezés az elejétől a végéig izgalmas.

Nagyszerű

A film nem vállal nagy kockázatot és nem is tár fel komoly történelmi összefüggéskét, inkább egyszerű sorsdráma, mellyel könnyen lehet azonosulni.

dráma | romantikus | thriller

Véget ért a 2. világháború, káosz és bizonytalanság uralja az országot. A nehéz idők új kapukat nyitnak meg a csalók előtt. Egy szélhámosnak azonban nem jön be a... több»

0