Sabnock Sanatory   2021.09.21 13:09   olvasottság: 153x
3

Vissza a Baztan-völgybe!

Már alig vártam, hogy nekiülhessek a Baztan-trilógia második epizódjának. Fernando González Molina elvállalta a második rész rendezését is, és szerintem kiválóan megoldotta a feladatot. A varázslat itt is működik, és Elizondó finom bája itt is megkapó. Kinoflow technikával dolgoztak, és ismét egy csodálatos színvilágot kapunk, amihez a folyamatosan zuhogó eső és néha havas eső csak hozzátesz. Indul a magic arm, és belezuhanunk a filmbe.

Marta Etura nevét mindenképpen jegyezzük meg, remélem, még sokra viszi a gyönyörű színésznő! A sztori óriási flashback-kel indul, és megmutatja nekünk, persze nagy vonalakban, mi is lesz a filmünk története. Szerencsére Dolores Redondo kiváló regényéhez tökéletesen nyúltak hozzá. Az európai filmgyártás nagy előnye, hogy bátran nyúlnak az ún. coverage technikához, ami itt is, esetünkben tökéletesen működik. Majd ugrás, egy komoly match cut, és máris a jelenben vagyunk, ahol az Amaia Salazar által letartóztatott férfi a bíróság illemhelyén felvágja az ereit.

Vissza a Baztan-völgybe!

Amaia terhes, és manapság kevesebbet dolgozik, így kénytelenek az őrsön nélkülözni. A szülés után viszont egyből visszatér, hiszen az egyház az eltűnt gyermekek utáni nyomozásra őt kéri fel, mégpedig maga az Opus Dei. Beindul a nyomozás, és a régi társak is mind itt vannak, Jonan (Carlos Librardo) és Fermin nyomozó (Francesc Orella) mind munkára készek. Így kénytelenek visszatérni Elizondóba, és itt nemsokára ismét beindul a misztikum, mágia, és természetesen a gyilkosságok sem maradnak el. Üzennek a holtak Amaiának.

Tarttalo... Egy ősi démon, egy mitikus, egyszemű szörny, aki a spanyol mitológiában keresztényeket evett. Ezt a nevet vésték rá minden papírra, amit a holttestek mellé helyeztek el. A holttesteknek rituálisan levágják a kezüket, és a rendőrség egyelőre tehetetlen. Eközben otthon Amaia férje, James (Benn Northover) vigyáz a kisfiúra, és nagynénje, Tia (Itziar Aizpuru) is segít, amiben tud. Amaia anyja még mindig az elmegyógyintézet lakója, és mint az első részből megtudtuk, halálosan gyűlöli saját lányát, Amaiát.

De hogy bonyolódjon az így sem egyszerű történet, az anyja (Susi Sanchez) megszökik, szétszabdalja az ápolót, és a vérével írja fel a padlóra a szörny nevét. Eközben Amaia egy szekta nyomára bukkan, akik a Tarttalónak áldoznak gyermekeket, és a rituálé elvégzése után, ahol bármit kérhetnek a démontól, hamarosan jólétet szereznek, és betegségektől mentes életet. A gyermekek halálát bölcsőhalálnak álcázva tüntetik el a nyomokat. Fina Hidalgo, aki a régi, elizondói orvos testvére (Ana Wagener), is benne volt a gyermekek feláldozásában, ő is a szekta tagja, mint oly sokan a kisvárosban. Az esős Navarre rengeteg titkot tartogat...

Nincs üresjárat, a történet zakatol, és egyből magába szippant. Kifejezetten jók a szereplők, nagyon eltaláltak. A szerelmes bíró, Markina (Leonardo Sbaraglia), Amaia testvére, Flora (Elvira Mínguez) és a rettegő idős asszony, Elena (Alicia Sánchez), akit kegyetlen módon intézett el a szekta. De szinte minden mellékszereplőt megdicsérhetnék. A történet vége bizarr és félelmetes, de hihetetlen a csavar benne. Ráadásul egyben felvezeti a harmadik epizódot, ami örömmel tölt el.

Mindenféleképpen ajánlott mozi, hiszen kiléphetünk az unalmas és gyenge amerikai filmek világából, és beleesünk egy gyönyörű, de egyben titokzatos és félelmetes világba, ahonnan nincs kilépés, de hiszen nem is akarunk. Mestermű, ami tökéletes kikapcsolódást nyújt, nincs is más dolgunk, mint elhelyezkedni kedvenc kanapénkon, kicsit összekucorodni és megnézni a Luis Berdejo zseniális forgatókönyvéből megkomponált, pontos és precíz mozit. Hajrá! Mondjuk egy kis popcorn elfért mellettem...

krimi | thriller

  Amaia Salazar nyomozó egy újabb rejtélyes ügy kapcsán visszatér a Baztan-völgybe. Ezúttal azonban a hozzá legközelebb állók sincsenek biztonságban.... több»

3