2022.09.25 22:05 Interfectorem Sabnock Olvasottság: <100x
1

Mikkelsen a zseni!

Nézve Mikkelsen filmjeit, szinte mindegyiknek van sztorija, és szerkezete.br />

De magát a színészt is nagyon kedvelem.

Mikkelsen a zseni!

Jelen filmünk miről is szól?

Arnaud des Pallieres főhősünkre szabta a szerepet, és ez meg is látszik.

Emlékszem, amikor az Oliver Stone-féle Nagy Sándor hatalmas és őrületes port kavart a mozikban, ugyanis mindenki a hódításait szerette volna látni, helyette a karakter jellemét kerekítették ki a történetben.

Nincs ez másképpen Heinrich von Kleist féltucatnyi irodalmi és filmes adaptációt megélt művének Arnaud des Pallieres által vezényelt változatában sem.

Mit látunk valójában?

Michael Kohlhaas (Mads Mikkelsen) lókereskedő, akit egy fiatal báró (Swann Arlaud) és annak emberei törvénytelenül és kegyetlenül megvámolnak, melynek következtében zálogul náluk hagyja két hátaslovát. Amikor elküldi César (David Bennent) szolgáját, hogy hozza vissza őket, meglepve tapasztalja, gazdájának hátasai igavonásra lettek kényszerítve, s teljesen legyengültek, lebetegedtek. Amikor ezt látva szóvá tenné a bárónál, válaszképpen kutyákat uszítanak rá, és menekülésre kényszerítik hőseinket.

Az események következtében Kohlhaas saját maga személyesen keresi fel panaszával a bárót, ám annak szolgái megmutatván lovait, zárt ajtók mögé rejtőznek követelései elől. Ezután ügyvédjét keresi fel, akit megfenyegetnek, majd személyesen a hercegnéhez indulna elégtételt venni, ám felesége ragaszkodik, ahhoz hagy menjen helyette, aminek következtében áldozatul esik a konfliktusnak. Miután törvényes úton hiába próbálta érvényesíteni igazát, semmit sem ér el vele, úgy gondolja, radikálisabb módszerekhez kell nyúlnia, amely során megtámadja, majd végig kergeti a bárót és embereit az országon.

A rendező teljesen új környezetbe helyezi a történetet, miszerint a XVI. századi német föld helyett most Franciaországban játszódik, ezzel szemléltetve egy kis vérfrissítést a történet mesélés szempontjából.

Ennek ellenére üzenete továbbra se változik, mert a manapság is aktuális értékről szól, mint az elnyomás elleni harc, a szabadsághoz való jog. A kastélyban folyó bosszúhadjárat során, még kiélvezhetjük a kegyetlen harcok adta megtorlás ízét, ám ezt követően látszik nem teljesen erre fektették a hangsúlyt. A poszteren szereplő, kissé nézőcsalogató hatalmas kard egyszer sem kerül használatra Isten igazából.

Szóval, aki harcoló Hannibált szeretne látni, az inkább nézze meg a Valhalla – A vikingek felemelkedését Mikkelsentől.

Elértünk tehát ahhoz a sarokponthoz, hogy leírhatom, ez egy művész mozi, amelyben a rendező teljes egészében a főszereplőjére épít, és nem a cselekményre. Ami abból a szempontból is elég nagy probléma, mert készpénznek, vagyis természetesnek veszi, hogy a a néző ismeri a történetet. Hiába kedvelem annyira Mads Mikkelsent (hogy ismét leírtam a nevét), sajnos tartalmas tekintete sem meséli el az elnyújtott jelentek során, valójában mi is történt, hiába működik az atmoszféra a folyamatosan zümmögő legyekkel és a süvítő széllel.

Bár jómagam élveztem az alkotást, nem mindenkinek ajánlott, ezt tessék figyelembe venni.

Összegzésképpen a színdarabok rendezéséből átigazolt Pallieres első filmje nem lett rossz, azonban húzó név nélkül kevés lett volna a nagyközönség számára.

És ezt nem a megbántott igazságérzetem, minden más elé helyező Kohlhaas-szindrómám mondatja velem, hanem átérzem a történet kissé erőltetett lassúságát, és a hagyományos művészfilmek misztikumát!

Aki érti mit mondok, dönthet!

Nézi, vagy nem nézi.

dráma | történelmi

A 16. században a lókereskedő Michael Kohlhaas gondtalan családi életet él. Amikor egy helyi földesúr igazságtalanul elkobozza két lovát, előbb a jog és igazság útján... több»

1