2020.04.15 12:04 Kóborló Olvasottság: 1403x
0

A szegény ember logikai buktatókkal kikövezett Alienje

Mikor eme film 2017-ben megérkezett a magyarországi mozik kínálatába, szinte az elsők közt akartam lenni, akik láthatják ezt a sci-fi elemekbe burkolt horrort. Emlékszem, szinte minden filmes kritikát kerültem róla a megtekintése előtt, de még az előzetesére sem voltam kíváncsi. Nekem elég volt csupán annyi, hogy moziban láthassak újra egy sci-fi horrort. Emlékszem, mikor kijöttünk a filmről, voltak aggályaim a látottakkal kapcsolatban, de valahogy akkor még jobbra értékeltem, mint a mostani újranézése során (és semmiképp nem azért, mert az elmúlt három év alatt annyira megnövekedtek volna a sci-fi horrorfilmek száma). Szeretni akartam ezt a filmet.

Számomra mindig fontos az e stílust képviselő filmeknél, hogy mennyire mennek rá a készítők a látványvilágra. Hogy mennyire tudják elhitetni velem, hogy az adott űrhajó megalkotásába mennyi kreativitást és munkát voltak hajlandók beleölni. Nos hát, amit ebből kaptam a filmnél, az igencsak kétoldalú, hisz szinte kiválóan oldották meg e téren az űrhajó külső felvételeit. Sikeresen el tudták hitetni velem, hogy ez egy hatalmas űrhajó, teli afféle lehetőséggel, amit majd a film másik műfaja, a horror szépen megtölthet félelemmel, macska-egér játékkal. De sajnos nem ez történt. Már az űrhajó belső tereinek a kivitelezésén és egysíkúságán éreztem, hogy a horrornak talán kissé kevés lesz ez a fajta játszótér. Bár azért ettől még lehetett volna simán egy jó film az Élet.

A szegény ember logikai buktatókkal kikövezett Alienje

Az első és legfontosabb hiányossága a filmnek hangulat hiánya, vagy annak az adagolása. Nem mondom, hogy nem voltak feszült pillanatok, mert voltak, csak valahogy nem voltak képesek megteremteni azt a fajta félelmetes hangulatot, amire számítottam. A másik gondom a karakterekkel volt. Ismételten bebizonyosodik az a tény, hogy hiába szerződtetnek jó színészeket adott karakterekhez, ha a forgatókönyvírók képtelenek ezeket a karaktereket érdekesnek megírni. Itt is valami efféle történhetett, hisz voltak húzónevek (Jake Gyllenhaal, Ryan Reynolds), de valahogy a karakterük nem volt képes elérni azt, hogy együtt tudjak lélegezni, rettegni velük. Sajnos a további karakterek még ennél is kevésbé voltak kidolgozva, ezáltal pedig a film horrorfaktorában igencsak komolynak vehető hibák keletkeztek.

Sajnos mindezekkel még nem ért véget a film kálváriája, merthogy a forgatókönyvírók nemcsak a karakterek kidolgozatlanságával hibáztak, de sajnos még a cselekményvezetésével is sokszor. Egy efféle filmnél nem kell bonyolult történet, bőven elég, ha a karakterek szerethetők, illetve megvan a film ijesztő atmoszférája. Mivel ezek hiányoztak, a film története felértékelődhetne, de sajnos itt is találhatók ordas nagy buktatók, így pedig csak azt érték el, hogy azon gondolkodjak a film után, hogy eme jelenetek miként is jöhettek létre, vagy pedig, hogy mire is akartak utalni velük.

Végül pedig nézzük, miként is muzsikált a szörnyünk! Azt kell, hogy írjam, a film legnagyobb pozitívumát itt tudták elérni. Hisz attól függetlenül, hogy szinte mindenhonnan összelopkodott kis lény lett, meglepő módon mégis jól teljesít. Technikailag sem mondanám rossznak a megjelenését.

Szeretni akartam az Élet című filmet, már a műfaja miatt is, de sajnos a kimondottan gyengére megírt forgatókönyve miatt alaposan megágyazott a középszerűség síkján.

74 Élet  (2017)

horror | sci-fi | thriller

Egy űrhajóscsapat a Mars-kutatás eddigi legnagyobb áttörését éri el: élet jeleire találnak a vörös bolygón. De a siker megrészegíti és felelőtlenné teszi őket: az idegen... több»

0