Whoopi Goldberg egy átutalásokkal foglalkozó banki alkalmazottat játszik, akinek az élete fenekestül felfordul, mikor hirtelen egy titkos kémkalandba csöppen.
A Spiclik, sipirc hihetetlenül abszurd történetében kár bármiféle logikát keresni, ahogy a poénok felkutatásához is legalább Columbo hadnagyra lenne szükség. Whoopi ugyan gyermeki lelkesedéssel és kitörő energiával vezet végig a kínosan banális és valódi fordulatokat is nélkülöző cselekményen. Penny Marshall rendezőnő remek történetmesélési érzéke viszont látszólag éppen szabadságot vett ki a Spiclik, sipirc forgatása idején, mivel a film eltúlzottan harsány tónusa és tétek nélküli kémsztorija jobbára unalomba fullad.
A film egyetlen erénye is kizárólag intézménytörténeti vonatkozásaiban keresendő. Hollywoodban ritka a nő által rendezett és egyedüli női főszereplővel operáló, sőt női társ-forgatókönyvíróval készült alkotás. A Spiclik, sipirc azonban bizonyítja, hogy a progresszív felszín nem minden, egy jó filmhez jó ötletek is kellenek.
Whoopi Goldberg egy átutalásokkal foglalkozó banki alkalmazottat játszik, akinek az élete fenekestül felfordul, mikor hirtelen egy titkos kémkalandba csöppen. A Spiclik, sipirc hihetetlenül abszurd történetében kár bármiféle logikát keresni, ahogy a poénok felkutatásához is legalább Columbo hadnagyra lenne szükség. Whoopi ugyan gyermeki lelkesedéssel és kitörő energiával vezet végig a kínosan banális és valódi fordulatokat is nélkülöző cselekményen. Penny Marshall rendezőnő remek történetmesélési érzéke viszont látszólag éppen szabadságot vett ki a Spiclik, sipirc forgatása idején, mivel a film eltúlzottan harsány tónusa és tétek nélküli kémsztorija jobbára unalomba fullad. A film egyetlen erénye is kizárólag intézménytörténeti vonatkozásaiban keresendő. Hollywoodban ritka a nő által rendezett és egyedüli női főszereplővel operáló, sőt női társ-forgatókönyvíróval készült alkotás. A Spiclik, sipirc azonban bizonyítja, hogy a progresszív felszín nem minden, egy jó filmhez jó ötletek is kellenek.