Mi lehet egy gátfutó életcélja, ha nem az írás, ugye? A film története és az egész történetvezetés pont olyan szétszórt és hirtelen, mint egy kamasz élete. Hol mélypontok, hol pedig magasságok jellemzik. A középpontban pedig mi más állhatna, mint az önmaga kapcsolatai, viszonya másokkal és az élettel. A film a kamaszokhoz szól, és nagyon ügyesen. A teremben a kamaszlányok hol sírtak, hol fátyolos tekintettel nézték a filmet. Szépen megkomponált alkotás, ami a megfelelő húrokat pengeti.
Az nem értem, hogy miért kellett egy holland regényhez magyar filmintézeti támogatás, de végül hozzánk került, és magyarul szólhat a magyar fiatalokhoz. Előbb fogja elérni a szíveket, mint a Kincsem rideg természete. A történet úgy alkot kerek egészet, hogy többször széthullik és megakad, mintha már sosem lenne folytatása. Ez nem oldódik meg magától, Nina tisztogatja el az akadályokat a cselekmény útjából.
Maga ez a magyarázós, közvetlen, cuki stílus, ahogy nagy szemekkel magyaráz, tőlem nagyon távol áll, de érzésben azt adja, mintha a barátnők beszélgetnének egymással. Olyan, mintha a legjobb barátnő árulná el a titkait, osztaná meg a félelmeit és kérne együttérzést. Érzelmileg nagyon megmozgató és nagyon hatásos, beszippant. Ha egy picit is érint valakit a téma, akkor szem nem marad szárazon.
Már a legelején lehet látni, hogy ez egy nem szokványos film lesz, ahogy Nina egyenesen a kamerába kezdi el magyarázni az ő történetét, ahogy ő látta és ahogy megmaradt benne. Minden az anyja körül forog. Hogy milyen volt, hogy milyen lehetne és, hogy miért ennyire fontos neki. Felkeresi az ismerősöket, megkeresi bárkit, aki emlékezhet rá, hogy betöltsön egy olyan űrt, amit saját maga hozott létre saját magának. Az érzelmi stabilitást nem megnyerni kell, hanem ki kell érdemelni.
Demeter Villő egy kicsit túlgondolta, de szerethető és nagyon jó választás volt. Sokat adott hozzá az is, hogy Lakatos Nóra női szemmel mozgatta a karaktereket, és a fiúkat nem próbálta meg gyalázni, hanem az élet részének tekintette. Mátray László nagyon jófej apuka volt. Igazán odatette magát különcként a családért. Jól mutatta, hogy őt is megviselték a történtek, és neki is lassan jött el a pillanat, hogy a szuper hármas bővülhetne egy taggal. Rujder Vivien nagyon tetszett. Kicsit néha nyers volt nekem, de a lágyság, amire szükség volt, sugárzott belőle.
Nagyon szép helyszíneket találtak a forgatáshoz. Lídia otthona, Budapest jó pár ikonikus helyszíne, az otthonuk, mind a kreatív önkifejezés megtestesítője.
A filmben számos pillanat volt, ahol lelassult az idő, mert fel kellett dolgozni az élményt. Ilyen volt a máglyarakás és a macska. Azt biztosan el tudjuk vinni magunkkal, hogy az írás kitartó munkát igényel és bátorságot ad, hogy megtegyük a következő lépést az életben.
Kiváló családi film, 14+-os nézőknek javaslom a mondanivalója miatt, de a bátrak 11 éves kortól is megnézhetik.

Nina (Demeter Villő) legnagyobb vágya, hogy író legyen, ezt a kreatív tehetséget apjától (Mátray László) örökölte, aki animációs filmeket készít. Mindennapjait ügyetlen... több»