Daina Oniunas-Pusic első nagyfilmje nem nélkülözi a képzelőerőt és kreativitást, és jól illeszkedik az A24 portfóliójába.
Egy tisztán szimbolizmuson alapuló példázatmese-filmet készített Daina, mely ráadásul humorral is bír. Nehéz spoilerezés nélkül írni róla, de tulajdonképpen a halál elfogadásáról, az élet végessége elleni küzdelem értelméről mesél úgy, hogy a halált egy méretét változtatni képes vicces papagáj jelképezi.
Mellesleg végigmegy szépen az anya szempontjából Elizabeth Kübler-Ross klasszikus öt halálelfogadás-stádiumán (tagadás, düh, alkudozás, kétségbeesés, elfogadás), szinte oktatófilm jelleggel.
Nekem olyan volt, mintha A kis herceg című, meglehetősen egyszerű, de a világ dolgairól mesei keretek között nagyon érzékenyen és bölcsen szóló könyvet olvasnám (filmen vagy színdarabban nem láttam, elnézést a példáért, ha ott vacak a feldolgozás, a könyv jó volt).
Nem mindenki fogja érteni és szeretni, kell hozzá egy nyitottság az ilyen művészi furaságok iránt, na meg meg kell lenni érkezve (bocs a magyartalanságért) egy olyan lelkiállapotba, ahol tud az ember ilyen témákhoz kapcsolódni, de akinél ez megvan, és jól dekódolja, annak szórakoztató, sőt, adott esetben – amennyiben olyan élethelyzetben van – gyógyító is lehet. Márpedig dekódolni könnyű, tényleg még annyira se bonyolult a szimbolikája, mint Saint-Exupéry aprócska könyvének.
Van egy feelingje, amikor egy film úgy szól okosan a legkomorabb témáról, hogy közben jókat lehet kacarászni. Micsoda elsőfilmes teljesítmény, érdemes Daina Oniunas-Pusic nevét megjegyezni.

63 Tuesday (2024)
Egy anyának és tinédzser lányának szembe kell néznie a halállal, amikor az egy elképesztő beszélő madár formájában jelenik meg. Szívszorító mese a veszteség... több»
Szereplők: Julia Louis-Dreyfus, Jay Simpson, Justin Edwards, Lola Petticrew, Arinzé Kene