Apja régebben amatőr gokart versenyző volt, így nem csoda, hogy Fernandot is a versenyzés felé terelte. Hároméves korában ült először gokartban. Az évek során több bajnokságot is nyert. Háromszor volt spanyol bajnok, egyszer Európa-bajnoki második és Junior-világbajnok. 1999-ben tért át a formaautókra.
Ebben az évben meg is nyerte a Formula Nissan Opent, majd következő évben a Formula-3000-ben indult és végzett negyedik helyen. 2001-ben leigazolta a Forma1-es Minardi istálló, aminek két szezonon keresztül volt a versenyzője.
Ezt követően került... Több
Apja régebben amatőr gokart versenyző volt, így nem csoda, hogy Fernandot is a versenyzés felé terelte. Hároméves korában ült először gokartban. Az évek során több bajnokságot is nyert. Háromszor volt spanyol bajnok, egyszer Európa-bajnoki második és Junior-világbajnok. 1999-ben tért át a formaautókra.
Ebben az évben meg is nyerte a Formula Nissan Opent, majd következő évben a Formula-3000-ben indult és végzett negyedik helyen. 2001-ben leigazolta a Forma1-es Minardi istálló, aminek két szezonon keresztül volt a versenyzője.
Ezt követően került át a Renault csapatához, eleinte tesztpilótaként, majd versenyzőként. Itt lett két ízben is világbajnok, 2005-ben és 2006-ban. A csapatot 2007-ben egy évre elhagyta a McLaren kedvéért, ahol egy pont híján ismét bajnok lett.
Később visszatért Renault-hoz, majd 2010-ben átment a Ferrarihoz. Itt is lett volna alkalma arra, hogy világbajnokságot nyerjen, de ez végül nem jött össze. 2015-ben aláírt a McLaren-Hondához, ahol azóta is versenyez.
Több divatmárka reklámarca is volt már, például a Viceroy-nak. 2011-től az Oakley szemüveg- és ruhagyártó cég nagykövete. Több a Forma1-gyel kapcsolatos dokumentumfilmben és reklámban látható. Kipróbálta a szinkronizálást is, hangja a Verdák első és második részében is hallható.
2006-ban vette feleségül Raquel de Rosario énekesnőt, akitől 2011-ben elváltak. Azóta több nővel is hírbe hozták. Legutóbb az olasz modellel, Linda Morsellivel.
(HercegPeter)