1963. január 16-án született az angliai Bristol városában. Brit televíziós műsorvezető és újságíró. Két nővére és egy fiútestvére van. A walesi „Caerleon Endown Junior Schoolban” tanult, fiatalságát pedig Dél-Yorkshire-ben töltötte, ahol a rotherhami „Oakwood Comprehensive Schoolba” járt, és a „Whiston Parish Church” egyházi kórusában énekelt. Iskolás napjait a színész Dean Andrews-nál töltötte. Később zenét tanult a „Lancaster Egyetemen”, és nem sokkal az... Több
1963. január 16-án született az angliai Bristol városában. Brit televíziós műsorvezető és újságíró. Két nővére és egy fiútestvére van. A walesi „Caerleon Endown Junior Schoolban” tanult, fiatalságát pedig Dél-Yorkshire-ben töltötte, ahol a rotherhami „Oakwood Comprehensive Schoolba” járt, és a „Whiston Parish Church” egyházi kórusában énekelt. Iskolás napjait a színész Dean Andrews-nál töltötte. Később zenét tanult a „Lancaster Egyetemen”, és nem sokkal az iskola befejezése után hivatalnokként dolgozott egy kórházban.
Az 1980-as években a „The Engineer”, majd az „Autocar Magazine” szerkesztője lett. 1992-ben a „BBC Radio 2”-nek adott interjúja során megerősítette, hogy négy cikk engedély nélküli módosítása és a magazin fejének címzett vulgáris üzenete miatt kirúgták a szerkesztőségből. A bűne annyi volt, hogy négy cikk első betűit nagyobbra és piros színűre módosította, mivel a cikkeket rendkívül unalmasnak tartotta. Azóta May csak néhány cikket írt olyan újságoknak, mint a „Car Magazine”, a „The Daily Telegraph” és a „Top Gear Magazine”.
Nagy hírnévet hozott neki azonban a BBC „Top Gear” autósmagazinja és az azonos nevű televíziós sorozatok, amelyekben Jeremy Clarkson és Richard Hammond mellett dolgozott 2003 és 2015 között. A „Lassú kapitány” becenevet a „Top Gear” sorozat alatt szerezte „keresztény motoros” vezetési stílusa miatt. Ez az egyik oka annak, hogy a Top Gear egyik részében lehetősége nyílt rá, hogy a „Bugatti Veyront” 407 km/h sebességre gyorsítsa fel egy tesztvezetés során. Számos rekordot is megdöntöttek.
2009. október elején megkezdődött a hat epizódból álló „Toy Stories” sorozat közvetítése, amelyben May felel a múltbeli gyermekjátékokért, és megpróbálja azokat felújítani, megjavítani. A sorozat végül 6 évadot élt meg. Nemcsak a „Top Gear”-rel, hanem ezzel a sorozattal is egy különleges rekordot állított fel. 2009-ben 4,6 millió legó darabból felépítettek egy házat a surrey-i szőlőültetvényeken. Egy éjszakát töltöttek benne, majd úgy gondolták, el kellene onnan szállítani az angol Legolandbe, csakhogy ez már komoly gondot okozott a szállítás és újjáépítés magas költségei miatt. Ezért végül lebontották, a darabjait jótékonysági célokra ajánlották fel. A műsor során több világrekordot is megkísérelt felállítani.
Eközben 2009-ben más is történt. A „BBC 2” az első holdraszállás 40. évfordulóját ünnepelte, ennek alkalmából sugározta a „James May on the Moon” adást. Korábban megjelent a „James May at the Edge of Space”, amelyben May az amerikai légierő „Lockheed U-2” kémrepülőgépével és egy a „Nemzetközi Űrállomás” pilótájával együtt eljutott a sztratoszférába. E program fénypontjait James May a másik műsorában is felhasználta. A repülés során több mint 20 km magasságot értek el.
2006 végén a „BBC” sugározta az „Oz and James Big Wine Adventure” sorozatot, amelyben May és Oz Clarke borszakértő bejárta Franciaország borvidékeit. 2007 végén a második évadot a kaliforniai borvidékről közvetítették, majd a harmadik évadot „Oz and James Drink to Britain” címmel Nagy-Britanniában forgattaták, és 2009-ben jelent meg.
Az „Inside Killer Sharks for Sky” és a „ James May's 20th Century” c. dokumentumfilmjei a találmányokról szóltak. Utóbbi műsorban 2124 km/ h sebességgel repült a „Royal Air Force Eurofighter Typhoon” típusú vadászrepülővel. 2008 végén megjelent a háromrészes „James May's Big Ideas”, majd a 2010 óta futó „James May's Man Lab” a „BBC HD-n”.
Miután May társműsorvezetője, Jeremy Clarkson szerződését nem hosszabbították meg a Top Gearnél, a Clarkson, Hammond és May trió az Amazon streamingszolgáltatóhoz költözött. Ott kezdték meg a „The Grand Tour” című, új autós műsorukat 2016 novemberében. A műsor kezdetben három évadból állt, összesen 36 epizóddal, amelyek koncepciója erősen emlékeztetett a „Top Gearre”. A moderátorok továbbra is többnyire luxus járműveket tesztelnek, és olyan egzotikus helyekre utaztak, mint Namíbia, Kolumbia vagy Mongólia.
2020. január 3-án ismét megjelent a „James May: Our Man in Japan” a „Prime Video” oldalon. A hatrészes sorozatban May északról délre halad át Japánon, szórakoztató módon bemutatva a japán kultúra különböző elemeit.
(Crystaldeer)