2016.10.29 08:57 Katyvasz Olvasottság: <100x
0

Igényes közönségfilm

A Mozinet Filmnapok keretében láttam a filmet, a magyar nyelvű oldalakon még elég kevés visszhangja van, így (az Oldboyhoz fűződőeken kívül) elvárások és többnyire előzetes ismeretek nélkül ültünk a film elé. Mindössze azon csodálkoztam el előtte, hogy ez ebben az évben már a harmadik Édes Anna-jellegű film, az első 5 percben tényleg nagyon emlékeztet a Félvilágra.

Összességében egy igényes közönségfilmnek tartom. Park Chan-wook hozta az Oldboyból bevált receptet: nagyon ázsiai, de megvalósításában megfelel a nyugati filmekhez szokott nézőknek is; egyedülálló látványvilág; egy nagyobb és néhány kisebb csavar; beteg jelenetek; lelki terror; a vérfertőzés áporodott lehelete, és az ázsiai népekről alkotott sztereotípiákban való dagonyázás - polip, szexuális perverziók stb.

Igényes közönségfilm

A cselekményről a csavarok miatt nem árulnék el sokat, de azt azért igen, hogy a film feminista értelmezését „némileg” torzítja, hogy a játékidő jelentős részét „művészfilmes” leszbikus szex tölti ki. A rendező láthatólag kiélte magát.

Művészfilmnek egyértelműen nem nevezném. A megvalósítás, a külsőségek művésziek, de az eredmény szinte teljesen nélkülözi a szimbólumokat és a mélyebb jelentésrétegeket. Lehetne ez egy erős film arról, hogyan torzítja el az egyén identitását a neme és a származása miatt őt érő elnyomás, hogyan kényszerítik a férfiak a vágyukat és „szabadságszeretetüket” a nőkre, hogyan lesz ebből elnyomás, és milyen megküzdési stratégiák adódnak erre – de sajnos ezt az értelmezést teljesen megfojtják a külsőségek és a felszínesség.

dráma | romantikus | thriller

Egy vagyonos család fiatal örököse beleszeret egy piti tolvajba. Sarah Waters Fingersmith című regényének modern adaptációja. több»

0