Artemisia   2020.05.24 21:05

Távoli jövő

Merész vállalkozásnak tartom egy ilyen futirisztikus sci-fi elkészítését. Alapvetően izgalmas képet fest a jövőről és Bregna társadalmi, technológiai arculatáról. És rengeteg érdekes kérdést és témát felvet, többek között az emberiség nagy részét kiirtó vírusról (Miféle vírus volt és miért nem tudtak védekezni ellene? Esetleg biológiai fegyver volt?), annak ellenszeréről (Hogy lehet, hogy csak a Goodchildek találták meg az ellenszert?), az utolsó megmaradt városról, Bregnaról, ahová a túlélők tömörültek, és az ottani életről, a Goodchildek uralmáról (Hogy tudták élelemmel ellátni Bregnat, ha magas falakkal építették körbe, és soha senki nem járt a falakon kívül? Mivel győzték meg az embereket, hogy ne akarjanak újabb városokat építeni?) és monicanokról( Hogyan alakultak, és pontosan miért akarták megdönteni a Goodchild-dinasztiát, mikor ők elhitették az emberekkel, hogy a javukat szolgálják, és hogy tudtak szervezkedni és fennmaradni egy 5 milliós, körülzárt városban, mely ilyen ultramodern megfigyelő és védelmi rendszerrel rendelkezik?).

Szóval az alapsztori nagyon jó, ahogy az is, hogy ilyen sok gondolkodnivalóval szolgál az ábrázolt világot illetően. Csakhogy ehhez a tetemes mennyiségű háttéranyaghoz képest meglehetősen rövid játékidő és egysíkú cselekmény társul, rengeteg feltevést és kérdést kiaknázatlanul, illetve megválaszolatlanul hagy. Sokat markol, keveset fog.

Távoli jövő

A monicanok régóta esedékes lépésre szánják el magukat, és merényletet terveznek Trevor Goodchild ellen. A legképzettebb emberüket, Aeon Fluxot bízzák meg a gyilkossággal, aki nem is hazudtolja meg a hírnevét, és különösebb gond nélkül Trevor Goodchild közvetlen közelébe jut, készen a merényletre. De nem teszi meg, mert egy megdöbbentő kapcsolatszálra derül fény közte és Goodchild között, ami új alapokra helyezi az egész történetet. Szintén roppant izgalmas feltevés a klónozás állandó körforgása, de ehhez is csak minimális magyarázatot fűznek. A befejezés pedig nem is igazán tiszta, szintén rengeteg kérdést felvet azzal kapcsolatban, hogy mihez kezd ezután az emberiség az információval, ami a birtokába jutott, és konkrétan a fal leomlása után.

Milyen gazdag mitológiából meríthetne a film, mégis inkább Aeon és Goodchild kapcsolatára és érzelmeire, illetve Aeon érzelmi válságára és megvilágosodására helyezi a hangsúlyt. Az akciójelenetek látványosak, de mintha nem lennének igazán kidolgozva (az Ultraviola akciójeleneteit juttatja eszembe, illetve maga a 2 film is hajaz egymásra). Igazán mély karakterek nincsenek, Charlize Theron viszi vállán a filmet Aeon szerepében (mellesleg nagyon jól áll neki ez a rövid fekete frizura), és az akciójelenetekben is jól szuperál. Esetleg Sitandra karakterét és az Aeonhoz fűzödő gyengéd barátságát lehetne még megemlíteni, de neki sincs elég tere a kibontakozáshoz. Trevor és Oren karakterei a tipikis, sablonos jó testvér - gonosz testvér sémára épülnek, semmi érdekes.

Túl sok mindent sűrítettek a filmbe, mégis túl keveset produkál .

54 Æon Flux  (2005)

akció | kaland | sci-fi | thriller

2415-ben járunk. Az emberiséget egy szörnyű vírus tizedelte meg, csupán öt millióan élték túl a nehéz évszázadokat. Az emberiség a Bregna nevű utópisztikus városba... több»