2021.11.01 14:23 Interfectorem Sabnock Olvasottság: <100x
7

Egy újabb botcsinálta szemét!

Nia DaCosta...Egy rasszista csaj, aki a feketéket tolja előre a filmjeiben. Ó, abban a háromban, amit összeklampácsolt. Ide jutottunk... A Top Boy, a Little Woods, hát egyik sem lett sikerfilm, illetve az első egy sorozat. Ezek után jön a Candyman, aminek azért története van, és nem erre a hölgyre kellett volna bízni az elkészítését. A forgatókönyv Jordan Peele és Win Rosenfeld műve, és nekem ez már eleve kérdéseket vet fel. Az amerikai fekete terrort próbálja meg hűen kiszolgálni Hollywood is? A válasz igen... Csak a vakok nem veszik észre, ennek itt már semmi köze az eredeti Candyman trilógiához!

Az 1992-es filmben a nyers erőszak és félelem, ráadásul Virginia Madsen tökéletes teste brutál élményeket adott. Komoly és klasszikus alkotás. Jordan Peele filmjeiben a groteszk jellemábrázolás, a fehér felsőbbrendűség és a társadalmi osztályok közötti áthidalhatatlan szakadékok mind-mind fajsúlyosan jelen vannak, bár itt csak íróként van jelen Peele, de hatása erősen érződik a filmben. Clive Barker is beleírt a forgatókönyvbe, de itt már ez sem segített semmit.

Egy újabb botcsinálta szemét!

Cabrini Green...

Az 1992-es film eredeti környéke, ahová a rendező, persze a siker érdekében visszavitte a film helyszínét. Nézzünk kicsit bele a filmbe, ha már itt vagyunk!

A 2021-es történet főszereplői egy fiatal, fekete művészpár, a festő, Anthony (Yahya Abdul-Mateen II) és a párja, Brianna, a galéria igazgatója(Teyonah Parris). Odaköltözésük után nem sokkal Anthony tudomást szerez a híres Kampókézről, a legendás rémről, és persze megpróbálja megidézni őt (minek is?). Egyértelmű, hogy ezek után a gyilkosságok sorozata beindul. Majd észreveszi, hogy a darázs által megcsípett keze furán elkezd változni....

A film nem reboot, és nem is remake, hanem egy önálló alkotás, aminek személy szerint én kifejezetten örülök, mert így nem kell ezt a "trash" alkotást hozzászámolnom a trilógiához.

Na nézzük is tovább...

A hamisság elég hamar előbújik a vászonról. Hiszen Cabrini Green szegénysége, és a tehetős művészpár valahogy nagyon nem passzolnak össze, hiszen a hely egy dzsentrifikálódott szerelemprojekt lett az évek során. Szegény Nia DaCosta, itt (is) csúnyán mellélőtt. Az "easter egg", a kanapén olvasott Clive Barker-regény jó poén, de ez nem egy olyan dolog, ami megmaradna bennünk. Persze az irrelevancia, a WC-ben szétszabdalt fehér (nem is fekete!) diákok, azért Peele hatására szépen megjelent. Brrrr...

Yahya Abdul-Mateen II szépen indít, majd ez átmegy ripacskodásba, totál manírosan játszik, és szépen elfogy a végére, mint jégkrém a babazsúron. Tony Todd itt is zseniális (sajnos csak egy cameo szerep), a fickó szinte a sz*rból is várat tudna építeni. Totálisan rá van írva a karakter, és ő tökéletesen hozza 1992 óta. Aki tetszett nekem, az maga Brianna (Teyonah Parris) karaktere, aki hozza a színvonalat, teszi ezt a legelejétől a legvégéig, és talán ő az egyetlen szerethető karakter. Ami a többieket érinti, csak annyi, hogy ott voltak, frissen, üdén és rém gyengén. Rossz és unalmas szereplők, béna és bárgyú karakterek. Kezdve Burke (Colman Domingo), Troy (Nathan Stewart-Jarrett) vagy Anna-Marie (Vanessa Estelle Williams) karakterével...

Tehetségtelen kóklerek, nem a képernyőn a helyük.

Nincs társadalmi üzenet, a horrorzsáner is nagyon vékony. Így a filmnek sincs semmilyen velős mondanivalója. A film készítői szerint a végére minden összáll, nekem inkább szétesett, szétcsúszott minden. Itt is a "sokat akar a szarka, de nem bírja a farka"-effektus viszi a kukába az egészet. Próbálja a műfaji határokat feszegetni, de teszi ezt erőtlenül és nagyon gyengén, kissé élettelenül. Próbál rendezőnk arra asszociálni, hogy a Candyman-jelenség és a faji attrocitások teljes mértékben összefüggenek, de könyörgöm, kis rasztás, ez ki a fenét érdekel. Maximum Peele urat és téged...

Mitológiaépítő és misztikus horror...

Csak egy baj van vele.

Rettenetesen unalmas és erőltetett volt az egész...

A Peele-től lesett atmoszférikus fotózás biztosan nem a rasztás ötlete volt, ehhez már azért profizmus kell. Lásd telítettség, fehérfényegyensúly, dinamikus tartomány, rekeszbeállítások, érzékenységi beállítások stb., stb...

Jó volt a CGI, de részemről nagyjából ennyi a dícséret. Nem volt másolat a film, ezt értékelem, de nem is volt több egy "ZS"-kategóriás "trash" filmnél. Ja, azért Virginia Madsen teste most sem (még ma sem) elhanyagolható....

Persze, itt is a kedvenc fotelemből néztem a filmet, rooibos tea, málnával, birssel és csipkebogyóval ízesítve... Hozzá házi Csacsifüle sütemény, dióval, mákkal és túróval, plusz sárgabarack lekvárral ízesítve. Zseniális...

Mármint az ital és az étel.

Nia DaCosta, ha lehet, innentől fogva megróbállak elkerülni. Huszadrangú, tehetségtelen kókler vagy! De, sajnos, a fura világunkban még te is el tudsz evickélni valahogy!!!

ui:

Remélem, nem lesz több folytatása. Bár ezektől minden kitellik.

52 Kampókéz  (2021)

horror | thriller

Ne mondd ki a nevét! A Tűnj el! Oscar-díjas rendezője, Jordan Peele egy vérfagyasztó városi legendát tár a nézők elé egy lényről, akiről egy barátod idősebb testvérétől... több»

7