2022.04.05 22:24 Interfectorem Sabnock Olvasottság: <100x
3

Fulci mester belenyúlt rendesen.

Az Úr 1982. évében járunk, és a világban tombol a giallo láz. Lucio Fulci pedig készíti a véresebbnél véresebb filmeket, és nem kíméli a nézőközönségét, rajongóit. A lélekre (is) ható filmek nagy sikerrel futottak a mozikban, hírnevet szerezve az olasz rendezőnek. A kissé funkys zene és a kacsa hápogására hajazó hangú gyilkos....

Sokan ezt a filmjét említik meg, amit Fulci még magas színvonalon rendezett, ezek után mondják azt, hogy veszített a minőségéből, és a giallo műfaja is már lassan túlhaladt a zeniten. De itt még a Mester a barátaival együtt dolgozott, úgy mint a producer Fabrizio de Angelisszel, akivel a klasszikus zombis alkotásainál is együtt alkottak, műfajt teremtettek...

Fulci mester belenyúlt rendesen.

Vincenzo Tomassi vágta, Gianfranco Clerici és Dardano Sacchetti írta a mozifilmet. Francesco De Masi pedig a különleges és egyben zseniális zenéket komponálta. Ez pedig látszik is, mert minden klappolt, minden szegmens működött...

Fulci itt is kihangsúlyozza a nők gyűlöletét, és odafigyel az életrajzi hatásokra, amiben ő kifejezetten otthon van, és a feleségének korai rákbetegsége, vagyis annak lenyomata fájdalmasan és erőteljesen tapasztalható...

Miről szól a film?

Egy tapasztalt New York-i rendőrnek egy furcsa és félelmetes zaklatója akad. Már maga a szituáció is furcsa, de hogy egy mániákus pszichopata hívogassa, az már csak hab a tortán. A hívások mindig váratlan helyeken és szituációkban történnek, mintha a telefonáló játszana vele vagy versenyezne. Lassan nyilvánvalóvá válik, hogy a telefonáló ugyanaz, mint a kegyetlen gyilkos, aki kifejezetten kegyetlenül végez áldozataival. A pikantériája a filmnek, és ugye ez az állati része, hogy a gyilkos egy különös, hápogó hangon értekezik hősünkkel. Jack, a zsarunk (Fred Williams) kezdi unni már a kialakult helyzetet. De a gyilkos, aki Hasfelmetsző Jacket utánozva, borzongató módon belezi ki áldozatait, erről nem akar tudomást venni...

Jack teljesen tanácstalan, de érzi, hogy egyedül nem fogja tudni az ügyet megoldani...

"Anatomy of murder"...

Mint Dario Argentónál, és ezt Fulci is sikerrel alkalmazza...

A segítség viszont megérkezik, Dr. Paul Davis (Paolo Malco) személyében.

A párhuzamos szálon, ami fut, láthatjuk egy pár fura életét, ahol Jane (Alexandra Delli Colli) állandóan szexuális kalandokba keveredik, ráadásul diktafonnal rögzíti, majd ezeket megmutatja Dr. Lodge-nak (Cosimo Cinieri), hogy az meghallgassa. Egy nyitott házasság édes játéka, ami bezavarja az érzékeinket. Hiszen hol egy szex shopban vagyunk, hol egy bárban, nyíltan vállalva a szituációt, vad szeretkezésbe kezdenek. A másik szál, egy fiatal nő, Fay (Almanta Suska), aki egy brutális utcai támadás áldozata lesz, és ettől teljesen összezavarodik...

Ki lehet a gyilkos, és ki lesz a következő áldozat?

De higgyük el, minden a helyére kerül a végére, mindenre választ kapunk. Zseniálisan beteg sztori, kifejezetten kreatív megoldásokkal. A maszkmesterek eszméletlen jól dolgoztak, és nincs a szenny CGI, itt minden az emberalapú tudásra épül. Pre-lightok, masszív derítők, kifinomult színek és rengeteg gore és szex, vagyis erotika, érzékiség...

Fulci ügyesen dolgozik, mindenki gyanús és mindenki ártatlan. Horrorba hajló, tüzes giallo...

Kreatív és klasszikus.

Mint Dario Argento és Lucio Fulci korai filmjei.

Kedvenc fotelem és sajttorta. Ehhez pedig egy kis céklalé dukál...

A film?

Ó...

Az zseniális!

Az ötödik csillag csak azért nem, mert én a végét kicsit máshogy raktam volna össze, és ennyi.

horror | misztikus | thriller

A New York-i mészárlás filmtartalma: Fulci nem mindennapi slasherjében Fred Williams felügyelő egy New York-i sorozatgyilkos után nyomoz, aki fiatal nőket tesz el láb alól, illetve... több»

3