2022.04.18 17:52 Kóborló Olvasottság: 131x
2

A gonosz temploma

Régóta szerettem volna már megtekinteni eme filmet, de csak a napokban találtam végre rá. Mivel kimondottan kedvelem a 80-as évek Olasz horrorfilmes felhozatalát és eme film készítői közt, egytől-egyig kiváló szakembereket vonultatott fel, ezért nem kis elvárásokkal ültem neki a filmnek. Mivel tényleg régóta kerestem már ezt a filmet, így sok dolgot halottam már a történetéről, amit jómagam valahogy úgy képzeltem el látatlanul, mintha ötvözték volna ebben a filmben, John Carpenter 1987-es Sötétség fejedelme című filmjét és Lamberto Bava 1985-ös Démonok című filmjét, sajnos a valóságban viszont mindkét kiváló filmből sem merít elegendő potenciát eme alkotás. Na de nézzük kicsit részletesebben, hogy milyen is lett a La chiesa avagy a Démonok temploma.

Maga a film történetének az alapjait, a sötét középkorral nyitják meg és ezzel nálam egyből szereztek is egy piros pontot, merthogy szeretem ha egy gótikus horrorfilm veszi a fáradságot arra, hogy a történetének az alapjait, már a film első perceiben bemutassa nekem. Mondjuk már a film elején látható képsorok miatt aggódtam egy kicsit, merthogy egyből kimutatja a produkció az egyik nagy problémáját, miszerint hogy a készítőknek nem állt oly nagy költségvetés a rendelkezésükre, hogy akkorát domborítsanak a trükkök terén, mint az 1985-ös Démonok című alkotásnál. Viszont kapunk a kezdő képsoroknál egyből kellő mennyiségű vért és kegyetlenkedést, ami viszont arra sarkalt, hogy brutalitás terén, ez az Olasz horror sem fog híján lenni.

A gonosz temploma

Ezek után ugrás az időben és a film története megkapja a főcselekményének a helyszínét, maga a templomot (ami a legtöbb esetben, az idehaza található Mátyás-templom szolgáltat majd). Mindig úgy gondoltam, hogy egy igazán kiváló gótikus horrorfilmnek a legjobb helyszíne, egy templom lehet és ezt itt maximálisan ki is használják a készítők, merthogy a film játékidejének a legnagyobb részét ez a helyszín fogja kitölteni. Tehát a film történetének az alapjait, finoman szólva is dicséretesnek írnám le és szerencsére a legtöbb helyzetben, a helyszínválasztás is biztosít kellő alapot arra, hogy egy feszültséggel teli horrorfilmhez lesz szerencsénk. Csakhogy a történet további kidolgozásában és kivitelezésében, valami kimondottan csúnyán félresiklott, merthogy mint brutalitás téren, messze elmarad a film felvezetésében látott képsoroktól, az sajnos nagyon igaz. Mondjuk ezzel még személy szerint én valahol ki tudtam volna egyezni, hisz kapunk helyette kellő mennyiségű misztikumot, de a film brutalitásának a hiánya, okoz majd a filmben egy-pár elvarratlan szálat, ami miatt pedig nagyon is hiányérzetem lett és csak sorjáztak a kérdések bennem, adott karakterek kilétéről.

Sajnos a továbbiakban sem tudom maradéktalanul dicsérni a filmet, merthogy a színészi alakítások olyanok amilyeneket már megszokhattunk, a 80-as évek Olasz horrorfilmes felhozatalából, se nem jók, se nem rosszak. Ami viszont kicsit jobban bosszantott, az a film zenei betétjei, amit ha úgy nézzünk hogy kik hozták össze (többek közt olyanok, mint Philip Glass, vagy a Goblin zenekar) jónak jó, de sajnos erőtlen lett és nem lesz annyira fülbemászó és emlékezetes, mint amit már megszokhattunk, főleg a Goblin zenekartól. Továbbá sajnos megmutatkozik az is, amitől már a film legelején tartottam, miszerint a technikai kivitelezései, kimondottan közepesre vizsgáznak.

Mindent egybevéve, csak egy közepesre tudnám értékelni ezt a filmet. Lehet hogy az én elvárásaim voltak sokkal magasabban a filmmel kapcsolatban, mint amit megérdemelt volna, de egy ilyen impozáns stábbal, én azért többet vártam.

horror

Egy öreg gótikus katedrálisban, melyet egy tömegsírra építettek, különleges erők ébrednek fel. Az épületbe szorult látogatóknak egy ősi démoni lénnyel kell szembenézniük. több»

2