2024.08.05 23:36 kabel Olvasottság: <100x
0

Vegyes érzelmekkel

A V/H/S/99 öt found footage horrorrövidfilmet tartalmaz. Ebből három kimondottan unalmas és gyenge, egy egész jó, és egy annyira jó, hogy az egész film kvalitását megemeli.

A három nem túl érdekes filmnek hasonló a problémája, messze túl hosszú a bevezetőjük, közhelyekkel telezsúfolt történetük központjában álló szörny mitológiája és fordulatuk messze túl későn érkezik meg, és nem elég izgalmasak vagy meghökkentőek. Igen, van vér meg erőszak meg gyenge CGI, de ijesztéseik túl kiszámíthatóak, mintha egy creepypasta lett volna direkt megfilmesítve.

Vegyes érzelmekkel

A másik két kisfilmmel, a harmadik (Ozzy's Dungeon), illetve az utolsó (To Hell and Back) esetében más a helyzet, ezek egy érdekes, alternatív világot láttatnak, és olyan helyre viszik el a nézőt, amire nagyon nem számítottam. Nem klisékhez nyúlnak vissza, nem egy meglévő horrort próbálnak found footage köntösbe csavarni, hanem olyan sztorikat mesélnek, amiket csak így lehetett.

A Hell and Back esetében a poklot járjuk meg két filmes barát szemszögéből, és bár látszik, hogy kevés pénz volt az egészre, mégis a készítők talpraesettek voltak, egy remek helyszínt találtak, és ügyesen csavartak a szellemidézős klisén. A színészkedés nem az igazi, de a sztori túl rövid, hogy nagyon kínos legyen.

Az Ozzy's Dungeon ezzel ellentétben egy gyerekműsort csavart annyira túl, hogy szinte nem is a valóságot láttuk, a film olyan helyekre jutott el. Minden jelenetben olyan feszültség és rejtett borzalom szorult, a karakterek egyszerre logikusan és őrültként kezelték a helyzetet, de mégsem hatott randomnak semmi. Kohézió volt a káoszban, és ez ijesztőbbnek hatott, mint vödör vérrel leöntött főszereplőink. A történet minden pillanatban csak vadabb és vadabb irányba ment, és a kézikamera miatt mi végig ott voltunk, mint szereplők. Ha egy horrorfilmet megnézel ezek közül, akkor az ez legyen, ennél vadabb hullámvasútra úgysem fogsz ülni.

67 V/H/S/99  (2022)

horror

Tanúi lehetünk 1999 pokoli víziójának, ahol a társadalmi elszigeteltség, az analóg technológia és a nyugtalanító házi videók a kegyetlenség rémálmává olvadnak össze. több»

0