2025.11.25 14:44 kabel Olvasottság: <100x
1

Horrorklisé-gyűjtemény

Chris Stuckman 10+ év youtube-kritizálás után megcsinálta azt a filmet, amibe 10+ év horrorkliséit tudta csak belegyömöszölni. Filmjében egyetlen eredeti ötlet vagy pillanat sincs, és a tempója olyan lassú, hogy a háromfős moziteremben ketten belealudtak. A film nem nézhetetlen vagy kaotikus, csak irritálóan középszerű és nehezen hiszem el, hogy ez lenne a filmes tartalmak egyik legnagyobb fogyasztójának a magnum opusa.

Minden egyes ijesztést, minden csavart, minden karakterpillanatot előre látni, sokszor jelenetekkel korábban. Chris soha, egyszer sem ment szembe a nézői elvárásokkal vagy vitte új, nem várt helyekre történetét. Az összes jumpscare felépítése egy az egyben ugyanaz: elhalkuló hangok, fókusz a karakter arcára, vágás valami arcba ugró ijesztésre. A történet egy teljesen átlagos horrorfilm-sztori, az igazi probléma a tempójával és a kivitelezéssel van.

Horrorklisé-gyűjtemény

Az első harmadában gyorsan egymásra vágott 'found footage' horrort kapunk. Lényegében 10 percen keresztül beszélő fejek háttérsztorit mesélnek. Az álmosító hatást csak erősítette az, hogy ezt követően főszereplőnk kap egy kazettát, amit további tíz percig néz a tévén, hogy még több háttérsztorit kapjon ez a totál egyszerű sztori. Így aztán a film első harmadában konkrétan semmit sem csinál egyik szereplő sem, csak egy tévére reagálnak. Nem is értem, hogy született ez a rendezői döntés.

A film második fele jóval aktívabb, szereplőink a legklisésebb horrorhelyszíneket járják be. Van itt elhagyott elmegyógyintézet/börtön, elhagyott házak, és erdőszéli koszos ház, koszos pincével. Ha valami miatt azt hitted, a film a címben szereplő Shelby Oaks nevű városkáról fog szólni, nagyobbat nem is tévedhettél volna. A történet soha egyszer sem jut el a városba. Főszereplőnk jó sokat rohangál CGI kutyák elől, miközben pacákra zoomol pixeles felvételeken. A legviccesebb karakter a férje, akinek amint bemutatják a szörnyről készült képet, egyszerűen csak kimegy a filmből. Chris képtelen volt hihető mellékkaraktereket írni, szinte senkinek sincs személyisége.

A sztori az utolsó harmadára esik szét teljesen narratív téren. A jumpscares ijesztések egyre kevésbé működnek és a sátáni lény motivációi eléggé csapongónak hatnak. Idén annyi izgalmas horrort kaptunk már, a Nosferatutól a Sinnersen át a Weaponsig... A Shelby Oaks Blumhouse-szinten állt hozzá történetéhez, semmi maradandó sincs a moziban. Szomorú, hogy 3-4 év munkájának ilyen rövid és jellegtelen film az eredménye.

horror | thriller

Mia (Camille Sullivan) évtizedek óta keresi eltűnt húgát, Riley-t, aki egy online paranormális nyomozócsoport, a Paranormal Paranoids tagjaként tűnt el, miután három társával... több»

1