A Netflix köszöni, de nem követi a Disney+ és a Max példáját, miközben nyilvánosságra kerültek meglepő a negyedéves adatok

A Disney és a Warner Bros. Discovery idén tavasszal nagy port kavart, amikor bejelentették, hogy a Disney+, a Hulu és a Max streaming szolgáltatásaik egy csomagba való összevonását tervezik. A Netflix nem tervezi, hogy ilyesmihez csatlakozik.

Még májusban a WBD streaming vezetője, JB Perrette „robusztusnak” nevezte a három szolgáltatási csomagot: „Nem érezzük úgy, hogy bárki másra szükségünk lenne ebben a csomagban, hogy hihetetlenül vonzóvá tegyük” - mondta a WBD első negyedéves eredménybeszámolóján, hozzátéve, hogy a Netflixet és a Prime Videót »segédprogramoknak« tekintik.

A legutóbbi beszámolójában a Netflix is megindokolta álláspontját

„A Netflix nem kötötte össze magát kizárólagosan más streamelőkkel, mint például a Disney+ vagy a Max, mert a Netflix már most is a szórakoztatóipar egyik fő célállaomásaként működik, köszönhetően a palettánk szélességének és változatosságának, valamint a kiváló termékélménynek. Ez iparágvezető pozíciót, elkötelezettséget és jó előfizető megtartási arányokat eredményezett számunkra, ami csökkenti a Netflix számára a más streamingszolgáltatókkal való közvetlen összekapcsolás előnyeit” - jegyezte meg a vállalat a befektetőknek írt levelében.

„A streaming kezdeti napjaitól kezdve úgy láttuk, hogy a készülékgyártókkal, valamint a fizetős televíziós és mobilszolgáltatókkal való partnerségek kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a Netflix könnyen megtalálható és használható legyen."

"Ezekkel a partnerségekkel mindenki nyer - az emberek számára egyszerűvé tesszük a Netflix felfedezését, regisztrációját, használatát és fizetését. A készülék- és üzemeltető partnereink viszont a Netflixszel integrált készülékeket kereső fogyasztók által megnövekedett készülékeladásokból, valamint a nagyobb ügyfélszerzésből és -megtartásból, valamint a magasabb értékű adat- vagy tartalomcsomagok továbbértékesítésének lehetőségéből profitálnak” - tette hozzá a vállalat a különböző gyártókkal való együttműködésükről beszélve.

A továbbgyűrűző hatás

Ez megnyugtatja a Comcast és a Verizon vezetőit, amelyek az elmúlt hetekben új, Netflixet tartalmazó csomagokat jelentettek be.

A hónap elején a Verizon bemutatott egy olyan tervet, amely szerint azok az ügyfelek, akik egy évre megvásárolják a Peacock prémium csomagját, egy évre ingyen kapnak egy prémium Netflix-csomagot. A Comcast is elindítja a StreamSaver szolgáltatást, amely a saját Peacock szolgáltatását a Netflixszel és az Apple TV+-al fogja összekapcsolni, így az ügyfelek kedvezményes áron férhetnek hozzá mindhárom szolgáltatáshoz.

Netflix 2024-ben

A Netflix 2024 második negyedévében - a Wall Street várakozásainál lényegesen jobban - szilárd előfizetői növekedést ért el, és az előrejelzéseket felülmúló pénzügyi eredményeket is.

Az iparág első számú prémium streamere a második negyedévben 8,05 millió nettó fizetős ügyféllel bővült, így globális bázisa 277,65 millióra nőtt. A vállalat 9,56 milliárd dolláros bevételt (17%-os növekedés) és 2,15 milliárd dolláros nettó nyereséget jelentett (szemben az egy évvel ezelőtti 1,49 milliárd dollárral), ami 4,88 dolláros részvényenkénti nyereséget jelent.

A Netflix 9,49 milliárd dolláros második negyedéves bevételt és 4,68 dolláros részvényenkénti nyereséget prognosztizált. 

Az elemzői konszenzusos becslések szerint a Netflix 4,8 millió előfizetővel bővült a második negyedévben a FactSet StreetAccount szerint, szemben az egy évvel korábbi 5,89 millióval.

A Netflix 2025-től kezdve már nem fog rendszeresen jelentést készíteni az előfizetői számokról. Ezt a döntésüket azzal indkolták, hogy a felhasználói elkötelezettségi mutatók és a pénzügyi eredmények jobban tükrözik az üzletmenet sikerességét.

via Deadline