2020.10.28   szerző: GGS   hozzászólások: 0

Mint azt már minden rajongó tudja, James Bond ezt az évet kényszerpihenővel tölti, pedig 2015 után épp nagyon készült újra munkába állni. De sajnos a koronavírus továbbra is erősebbnek tűnik, mint a filmipar, ezért a film készítői több alkalommal is elhalasztották a premiert. Jelenleg úgy néz ki, csak 2021 áprilisában tér vissza a 007-es ügynök. Legalábbis akkor, ha a mozikban teszi meg mindezt.

Mert mint kiderült, még a 007 Nincs idő meghalni néhány héttel ezelőtti legutolsó halasztása előtt elég komoly egyezkedések folytak a filmet készítő MGM és több streaming szolgáltató között. Természetesen a cél az volt, hogy a kétséges mozis premiert egy sokkal biztonságosabb, és ami fő, kiszámíthatóbb streaming bemutatóra változtassák.

Az MGM a hírek szerint több szolgáltatóval is szóba állt, így az Amazon, a Netflix és az Apple képviselőivel is. De végül konkrét ajánlatot kizárólag utóbbitól kaptak. Ha hinni lehet a híreknek, akkor ez az ajánlat 350-400 millió dollárról szólt. Csakhogy az MGM ezt gondolkodás nélkül visszadobta.

A stúdió ugyanis kevesellte az összeget, ők állítólag legalább 650-700 millió dollárban gondolkoztak. Ennyit azonban az Apple nem volt hajlandó fizetni a film forgalmazási jogaiért, így a tárgyalások végül megszakadtak.

Az MGM egyébként is csak a legvégső esetben döntött volna úgy, hogy kihagyja a mozikat a képletből, a stúdió továbbra is bízik benne, hogy végül sikerül a hagyományos bemutatóra sort keríteni. Úgy kalkulálnak, hogy normál esetben a 007 Nincs idő meghalni a mozikban átléphetné az 1 milliárd dolláros lélektani határt, de ha mégsem így lenne, akkor is bőven visszahozná az elkészítésébe fektetett nagyjából 250 millió dolláros összeg többszörösét.

Másfelől azt is érdemes hozzátenni, hogy az MGM csak a franchise jogainak egy részével rendelkezik. A másik része Barbara Broccoli cégének birtokában van, aki a hírek szerint hallani sem akar streaming megoldásról.

És mi a helyzet a legnagyobb streaming szolgáltatóval? A Netflix miért nem bocsátkozott licitháborúba az Apple-lel? A cég álláspontja szerint ennyit nem érdemes egyetlen külsős alkotásra sem áldozniuk, ezt az összeget sokkal jobban megéri saját gyártású filmekre fordítaniuk.