Rengeteg olyan film készül minden évben, amely bizonyos országok, régiók vagy városok turizmusát hivatottak fellendíteni. Ilyenkor rendre bemutatják a helyi nevezetességeket, kulturális érdekességeket, látnivalókat vagy jellegzetességeket és programokat. Kazahsztán viszont nem ezt a módszert alkalmazza. Inkább meglovagolja a Borat - Kazah nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Amerika népszerűségét.

Általában, amikor egy vígjáték viccet csinál valakiből vagy valamiből, az érintett vagy megsértődik, vagy veszi a lapot és jót nevet az egészen. Szerencsére úgy tűnik, a kazah embereket jó humorérzékkel áldotta meg a sors. Így nem, hogy nem sértődtek meg a 2006-os Borat - Kazah nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Amerika mozin és hamarosan megjelenő folytatásán, de nagyszerűen reagáltak rá.

A hírek szerint ugyanis Kazahsztán turizmusért felelős tisztségviselői odáig mentek, hogy megváltoztatták az ország szlogenjét a film egyik sűrűn hallott mondata mintájára. Az új szlogen egyszerű és lényegre törő: „Kazakhstan, very nice!”

A filmekben Borat elég gyakran használja ezt a kifejezést, amikor valami tetszik neki, ebből az évek során számos mém is született. A Borat utólagos mozifilm-ben is valószínűleg hallani fogjuk Sacha Baron Cohen utánozhatatlan akcentusával.

A kazahok több reklámot is forgattak az új szlogen köré építve, amelyekben az ország szépségeit és jellegzetességeit mutatják meg. Ezekben a videókban különböző turisták csodálkoznak rá a látottakra, és reakciójuk egyöntetű: „very nice!”

Azt persze nehéz lenne megjósolni, hogy az új szlogen és a köré épített új imázs mennyire fogja fellendíteni az ország turizmusát, pláne ezekben az időkben, amikor egyébként is világszerte padlót fogott a turizmus. De az biztos, hogy ezzel a kazahok bebizonyították, hogy nem sértődékeny nép.