A Nielsen szerint a streaming új csúcsot ért el májusban: az amerikai adatok szerint először haladta meg az összesített broadcast és kábeltévés nézettséget. Azonban a YouTube még a Netflixet is megelőzte a vizsgált időszakban – írja a Deadline. Ez a mérföldkő a vállalat legfrissebb The Gauge című jelentésében szerepel, amely havi összesítést ad a televíziós nézettségi szokásokról.
A jelentés szerint májusban a televízióképernyőkön keresztüli megtekintések 44,8 százalékát tette ki a streaming, míg a broadcast (20,1 százalék) és a kábeltévé (24,1 százalék) együttvéve csupán 44,2 százalékát.
Bár nagy figyelmet kaptak olyan streaming címek, mint az Andor (amelynek második évada májusban ért véget a Disney+-on), illetve a Netflixen bemutatott Nagyik című vígjáték, a streaming története ennél összetettebb: a hangsúly inkább a platformok sokszínűségére és a fogyasztói szokások folyamatos változására került.
Bár évekkel ezelőtt még az előfizetéses szolgáltatások határozták meg a streaminget, az ingyenes platformok – leginkább a YouTube – egyre hangsúlyosabb szerepet játszanak. A Google tulajdonában álló YouTube májusban elérte történetének legnagyobb nézettségi arányát: 12,5 százalékot, ami a legnagyobb arány volt a streamingszolgáltatók között a The Gauge történetében. A YouTube ezzel öt százalékponttal előzte meg a Netflixet az adott időszakban.
Három FAST szolgáltatás – a Pluto TV, a Roku Channel és a Tubi – májusban már elérte azt a statisztikai küszöböt, amely alapján külön is kimutatták őket a The Gauge-ban. A három szolgáltatás együttvéve a teljes TV-nézettség 5,7 százalékát tette ki, ami több, mint bármelyik egyedi broadcast csatorna aránya.
A Nielsen arra is felhívta a figyelmet, milyen drámai változások történtek azóta, hogy négy éve elkezdték közzétenni havi The Gauge jelentéseiket. Ez idő alatt a streaming nézettsége 71 százalékkal nőtt, míg a broadcasté 21 százalékkal, a kábeltévéé pedig 39 százalékkal csökkent.
A Gauge jelentések ideje alatt a Netflix volt a legnézettebb előfizetéses szolgáltatás, és 2021 májusa óta 27 százalékkal nőtt a nézettsége. A Nielsen kiemelte a „Netflix-hatást” is: ennek révén olyan sorozatok, mint a Briliáns elmék vagy Az ifjú Sheldon más platformokon is jelentős nézettségnövekedést érhetnek el, pusztán a Netflix hatalmas közönségének köszönhetően.
Ami a streaming előnyét illeti a hagyományos TV-vel szemben, a Nielsen így fogalmazott: „Bár az a mérföldkő, hogy a streaming megelőzte a hagyományos TV-nézettséget, valószínűleg nem végleges, a közeljövőben viszont az maradhat. Ez a tendencia a nyári hónapokban is folytatódhat, de az egyensúly várhatóan – legalábbis ideiglenesen – visszabillen, ahogy elindul az amerikai futballszezon és visszatérnek az új évadok televíziós közvetítés keretien belül.”
További friss hírekért és ajánlókért csak görgess lejjebb!