Megújul a Netflix, egy sor újdonságot vezet be a cég, köztük a mesterséges intelligencia alapú kereséstA kép forrása: Netflix

A cél: egy letisztultabb, könnyebben áttekinthető és még intuitívabb élmény, amely elősegíti, hogy a nézők gyorsan megtalálják a számukra legjobb tartalmakat.

„Az új Netflix TV-élmény ugyanaz, amit már ismernek és szeretnek — csak jobb” – jelentette ki Eunice Kim menedzser.

Kim elmondta, hogy az átalakítás hátterében az a törekvés állt, hogy a széleskörű tartalmi kínálatukhoz rugalmasan igazodó, felhasználóbarát felület szülessen, amely reagál a nézők igényeire.

Elizabeth Stone technológia igazgató rámutatott, hogy a Netflix erejét az adja, ahogyan a csúcstechnológiát és a szórakoztatást ötvözi:

„Azért csatlakoztam (és maradok) ennél a cégnél, mert mindig is egyedülállóan sikerült fantasztikus technológiát párosítani fantasztikus tartalommal. Ez a mi szupererőnk.”

A felhasználók a következő hetekben és hónapokban saját készülékükön is megtapasztalhatják az új TV-kezdőlapot. A legfontosabb újdonságok:

Könnyebb döntéshozatal
Az információk — például „Emmy-díjas” vagy „#1 sorozat” feliratok — most középen, jól láthatóan jelennek majd meg, hogy a nézők gyorsan eldönthessék, melyik tartalom illik leginkább a hangulatukhoz.

Láthatóbb gyorselérési gombok
A Keresés és Saját Lista eddig jobb oldalon volt, most a képernyő tetejére kerül, így könnyebben hozzáférhetők és észrevehetők.

Valós idejű ajánlások
A kezdőlapon szereplő tartalmi ajánlások dinamikusan reagálnak a pillanatnyi érdeklődésre és hangulatra, így relevánsabb ajánlatokat kínálnak.

Letisztult, modern dizájn
Az új felület letisztult, kortárs megjelenésével tükrözi a Netflix által képviselt prémium élményt.

Nemcsak a TV-élmény újul meg, hanem a mobilalkalmazás is kap funkciókat:

Új keresési élmény iOS-en
A Netflix egy opt‑in béta keretében bevezeti a generatív mesterséges intelligenciát a keresőbe. A felhasználók hang alapon is kereshetnek, például „valami vicces és lendületes” — a rendszer pedig ennek megfelelő javaslatokat kínál.

Eunice Kim szerint az új felület célja, hogy még inkább a tartalomra, ne pedig a navigálásra összpontosíthassanak a felhasználók:

„Azért indítottuk el ezt a projektet, hogy egy olyan élményt alkossunk, ami a legjobban kiszolgálja a tagjaink változatos igényeit, és emeli a Netflix legizgalmasabb pillanatait.”

Nézd meg a rövid összefoglaló videót az újításokról idelent.