Bár a Netflix továbbra is a legnagyobb filmes streaming szolgáltatónak számít, a jelek szerint egyelőre a Disney+ nyeri a koronavírus-járvány által kirobbantott „streaming-háborút”. No, nem nézettségi mutatókban, hanem tartalom terén.

A jelek szerint ugyanis a Disney sokkal rugalmasabban és gyorsabban reagál a járvány miatt kialakult lassan globális helyzetre. Vagyis arra, hogy az emberek egyre nagyobb számban kényszerülnek otthon maradni vagy a karantén, vagy az önkéntes elszigetelődés miatt. És ilyenkor amellett, hogy lehetőségeikhez mérten home office-ban igyekeznek dolgozni, azért a szórakozásra is fordítanak időt.

Itt jön a képbe a Netflix, a Disney+ vagy épp az Amazon Prime, amelyek tökéletes platformot biztosíthatnának a járvány miatt otthon maradtak szórakozásához – ha lenne rajtuk elegendő új tartalom.

Csak hogy egyelőre úgy néz ki, ezt egyedül a Disney+ tudja nyújtani, méghozzá azért, mert a Disney gondolva a nézők igényeire, rugalmasan átalakítja az új tartalmak megosztásának menetrendjét. Így lehet, hogy a Jégvarázs 2 már három napja elérhető a Disney+-on, holott eredetileg csak három hónap múlva debütált volna. De ide sorolható az is, hogy a Star Wars: Skywalker kora is jóval az eredeti terv előtt elérhetővé válik a digitális áruházakban.

Ezzel szemben a Netflix egyelőre semmilyen lépést nem tett, hogy biztosítsa a kellő új tartalmat az előfizetői számára. Ezt azzal magyarázzák, hogy míg a Disney könnyedén előhúz a zsebéből a mozikat már megjárt, vagyis teljesen elkészült filmeket is, addig a Netflix mindig is saját gyártású, kezdettől fogva a csatornára szánt filmekben gondolkozott. Ezek közül pedig sok újdonság még nem készült el, így ezeket nem is tudják előbb elérhetővé tenni a nézők számára.