2023.04.01 23:15 Interfectorem Sabnock Olvasottság: 380x
1

Emma Watson felnőtt

Alejandro Amenábar jó 23 évvel ezelőtt a Más világgal a horror egyik legemlékezetesebb darabját alkotta meg, amelyet (főleg a filmet záró fordulat miatt) azóta is rengetegen előszeretettel emlegetnek.

Éppen ezért teljes döbbenetként ért, hogy ez a mozija mekkora bukás lett anno, annak ellenére, hogy a benne szerepet kapó, igencsak prominens színészek azt sejtették, a rendező újra visszatért a legmagasabb szintre.

Emma Watson felnőtt

A jó hír az, hogy a Regression egyáltalán nem olyan rossz, mint azt eddig másoktól hallottam, ugyanakkor valóban nem is egy kifogástalan mű, vannak hibái.

De nézzük csak mit rakott le a rendező úr nekünk!

Bruce Kenner nyomozó (Ethan Hawke) egy középnyugati kisváros rendőrségén dolgozik a 90-es évek elején, ahol rettenetes bűnesetekre derül fény, úgymint a plébániára menekülő Angela (Emma Watson) azzal vádolja meg saját édesapját, hogy brutálisan megerőszakolta, ráadásul egy sátánimádó közösség sötét rituáléihoz használta fel.

Főhősünk, Kenner nyomozó szeretne végére járni az ügynek, ezért egy hipnózist alkalmazó pszichiáter (David Thewlis) segítségével próbál meg még többet kihúzni az ügy érintettjeiből, azonban az énje sötét bugyraiból felszabaduló emlékképek hatására őt magát is egyre jobban hatalmába keríti a rettegés a háttérben meghúzódó, gonosz sátánista szektától.

A rendező azzal csavar egy hatalmasat ezen a felálláson, hogy rövidesen nemcsak az válik egyedüliként a filmje tárgyává, hogy nyomozónk mit tapasztal és mit hisz el a körülötte zajló eseményekből, hanem az is, hogy mi, nézők mit tartunk képzeletnek és számunkra valóságosnak.

Amenábar ugyanis helyenként tehetségesen mossa össze a kettőt, és tudván, hogy minden ezen áll vagy bukik elképzelésében, amikor kell, kifejezetten hátborzongató és kőkeményen lélekromboló képsorokkal áll elő.

Bár alapvetően egy krimi-thriller filmként kell a Regressionra tekinteni, az emlékképek és a bizarr álmok megjelenítésekor rendre átvándorol a horror kaotikus mezsgyéjére, és állíthatom, hogy a Sinister és az Ördögűző óta nem futkosott még így a hideg a hátamon egy filmtől.

Azonban, mint tudjuk, az életben mindennek ára van, és fokozatosan a Regression is olyan alkotássá válik, ahol a kifejezetten izmos stílus egyre jobban elnyomja a tartalmat.

Idővel teljesen úgy tűnik, Amenábar számára fontosabb egy újabb képzelgésből megkoreografált borzongást beszúrni, mint a karakterek filmbéli létét erősen „életben tartani”.

Így, bár végül gyönyörűen kerekíti le a koncepciót, ez az előzmények fényében kissé súlytalan ahhoz, hogy egy igazi klasszikus válhasson belőle.

Ennek ellenére szerintem a Regression értékesebb film annál, hogy úgy leírjuk, mint ahogyan azt a „kritikusok” tették, és egy határozottan intenzív és hátborzongató élménnyel gazdagodik az, aki tesz vele egy próbát.

Azt viszont magam sem tagadhatom, hogy pont azok a brutális és meghatározó vonások hiányoznak belőle, amelyek ezt az élményt igazán maradandóvá tehetnék.

Nekem nagyon tetszett, kedvenc fotelem kényelméből.

A gyengébb idegzetűek hagyják ki szerintem.

60 Regression  (2015)

horror | krimi | misztikus | thriller

Egy fiatal lányt szexuálisan zaklatott az apja, de a férfi nem emlékszik rá, hogy akár egy ujjal is hozzáért volna lányához. Zavar ejtő történetük egy olyan összeesküvés... több»

1