2022.12.09 21:44 Gyorvik Olvasottság: <100x
0

A vadon enciklopédikus foglyai

Egy különösen elegáns film Anthony Hopkins számára (na és a rajongói számára), aki leginkább azért a kimért, megfontolt, bölcs karaktereket hozta fantasztikus módon, és kevésbé az intrikust. Természetesen nem elvitatandó a remek színésztől, hogy általában minden elé tett szerepet szuperlativuszokban abszolvál. Kétségtelen, hogy az angol színpadi hírnevet öregbítő színész dicső korszaka jórészt a múlt század második felében telt, amikor hozzá nem illő szerepeket nem is kapott, vagy tudott visszautasítani olyan produkciókat, amely megítélése szerint nem volt hozzá illő.

A vadon szerelmesei történet ihletője igaz történet, benne az okvetetlenkedő, tudálékos fotóssal (Alec Baldwin) és a rezignált szupergazdag, legalább egy terabyte-os memóriával és bódhiszattvai bölcsességgel bíró öreg iparmágnással (A. Hopkins). Karaktereik felérnek egy Enciklopedia Britannica szószedettel, mely az arra illő személyiség összes jellegzetes jegyét felvonultatja. Charles minden bizonnyal a maga természetességével ért a csúcsra, megfáradt arcvonásai inkább az „ebben életben már többet nem akarok elérni” benyomását keltik, mint a leharcolt évtizedek nyomasztó súlyát. Szóbeli megnyilvánulásai a feddhetetlen bölcselet és a végtelen tudás impresszióját adják. Párkapcsolata a lehető legeklatánsabb klisére épül, kedvese legalább három évtizeddel fiatalabb, és egyik legjobb munkatársával, Roberttel viszi magát a kísértésbe. Bármilyen furcsa, ezen furcsa kontextusnak a legőszintébb feloldása az egyik legismertebb filmsorozat (Dallas) egyik szereplőjétől hangzott el, aki nyíltan vallott az efféle párkapcsolat paranoiamentes szemléletéről és annak tartópilléreiről. Nem túl sokkal rendelkezik.

A vadon enciklopédikus foglyai

Robert a legnagyobb természetességgel adja vissza a modern társdalom mindenki által vágyott társadalmi státuszát, „a munka inkább hobbi, mint szórakozás” eszményképét. A legnagyobb szabadságot adó fotós munka ebben az esetben nem egy megszállott fotóriporter zsánerét sugározza a néző felé, hanem mint aki teljesen otthonosan mozog a társadalmi rang adta kiváltságokban és lehetőségekben. Eltökéltsége, mely a legnagyobb természetességgel vértezi fel, hogy tervei – miszerint barátjának feleségét, egyúttal közös vagyonukat megszerezni szükséges és kell – áldásos úton haladnak a beteljesülésük felé, újabb bizonyíték azt nézvén, hogy az erkölcs annihilációja mily észrevehetetlen és mennyire nem befolyásolja a homo modernicus mindennapjait és sorsát.

Kettejük valódiságát nem csak a természeti elemekkel való küzdelem hozza elő, ennek tetejébe még egy állhatatos medve is a nyomukban van. Az átallás a Cápa című híres moziból nem is véletlen, mivel annak tökéletes epigonja. Nem célszerű egyébként ugyanezt tenni a medvékkel, mint annak idején Spielberg a cápákkal. Érdekes tények sora cáfolja mindkét állat vérszomjas voltát, de legalább az Ideglelésen kívül A vadon foglyai (és még persze számtalan film) is okot szolgáltat a félelemre az erdőben.

Tökéletes kikapcsolódást okoz, bármely időben megtekintésre alkalmas, páratlan képsorai a Sziklás-hegység vad tájairól lenyűgözik a nézőt. Drámai tartalma közepes.

akció | dráma | kaland | thriller

Az Anthony Hopkins által alakított milliárdos értelmiségi és felesége szeretője, az Alec Baldwint által játszott dívatfotós kisrepülője Alaszka kietlen erdőségei fölött... több»

0