2022.05.14 22:23 Interfectorem Sabnock Olvasottság: <100x
1

Nem érte el azt a bizonyos szintet.

Szász János mindent megpróbált, de most nem futotta többre.

Máthé Tibor jól kezelte a felvevőgépet, de talán ez volt a film igazi pozitívuma.

Nem érte el azt a bizonyos szintet.

Miről is szól ez a két világháború között játszódó történet?

Lássunk neki, mint egy jó ebédnek.

Egy háromszöget látunk, de nem egy klasszikus darabit. Olyan véres, mocskos, gonosz és gyűlölködő háromszöget. Mária (Gryllus Dorka), Kodelka Ferenc (Hegedűs D. Géza) és Léderer Gusztáv (Nagy Zsolt) félelmetes, végzetes triója.

Akár egy modernkori film, ami itt is hordoz rengeteg hasonló elemet, mint zsánertársai.

Van erotika, vér, gyilkosság, misztikum és fordulatok.

És valahogy mégis.

Na de vissza a filmre.

A hentes (Kodelka) egy kis vidéki településen vezeti a mészárszéket, néhány embernek munkát is ad. Befolyásos és tehetős ember. A k*rva (Mária) egy pesti kuplerájból lépett le egy hideg éjjelen.

A félszemű (Léderer) ex-csendőr hadnagy, aki gyilkosság miatt körözés alatt áll és hatalmas adóssága van. Így nem csoda, hogy hamar a szájába kerül a pisztoly. Léderer véletlenül megmenti Mária életét és a hentes felé indulnak el ketten, hogy a félszemű egy régi adósságát behajthassa. Szász János színek hiányában is megmutatja a rideg, és félelmetes valóságot, az eredendő emberi gonoszságot.

A vágyak és az ösztönök felülkerekednek szereplőkön, a józan ész eltűnik. Erre telepszik rá az össznépi letargia, a szegénység, a kilátástalanság, az elvesztett háború, keselyűként a fejük fölött körző kétségbeesés. A sár tökéletesen szimbolizálja az egész lélekre rátapadó, és onnan el nem tűnő szennyet és mocskot.

Máthé Tibor zseniálisan játszik a fényekkel, árnyékokkal és az évszakok váltakozásával. Maga a sztori társadalmi vetületei tökéletesen kifinomult jelzések formájában tűnnek fel, történelmi hitelesség híján.

Tökéletes karakterábrázolások, amiket a zseniális színészek mesteri módon játszották el nekünk. A két férfi harca a nőért a film végére csúcsosodik ki. Mária néha elgyengül, szinte libikókáik mindkét irányba. Sajnos Szász csapdába esett a két műfaj között, így a dolog kissé megfeneklik. Nihil és nyomor, Szász mégsem találja a film dinamikáját, nem elég koherens a sztori. A már-már pornográf ágyjelenetek, az erőszak sem hoz megváltást, valahogy nem állt össze az egész. A produkció érdektelensége és hatalmas üressége, hogy a filmnek egyszerűen nincs megbízható története. Annyi biztos, hogy Gryllus Dorka szép testtel rendelkezik és Hegedűs egy színészóriás.

A többi néma csend.

Szóra sem érdemes.

Kedvenc fotelem, egy kis eper és áfonya.

Legalább az finom volt.

dráma | történelmi

Az első világháború utáni Magyarországon szinte kiskirályként éli mindennapjait a HENTES, mígnem egy nap újra feltűnik a színen korábbi üzleti partnere, az egykori... több»

1