![]()
Egy pár név ebből a klasszikus moziból. Kurt Russell, John Carpenter (a rendező), Dean Cundey, az operatőr, Ennio Morricone, a zeneszerző, Bill Lancaster forgatókönyvíró és Rob Bottin, a maszkmester, aki a film készültekor mindösszesen 22 éves volt.
Nélkülük ez a film nem lett volna ilyen sikeres. De éppen azon gondolkoztam, végül is remake vagy prequel, amivel szemben állok. Elsősorban gondolván az 1951-es The Thing from Another World alkotásra.
![]()
Jelen filmünk egy antarktiszi kutatóállomáson játszódik. Azt látjuk, hogy két férfi (norvég kutatók, mint megtudjuk) helikopterrel üldöz egy kutyát, és veszettül lő rá. Ám odaérve megsebesít egy amerikai kutatót, erre a telep parancsnoka, Garry (Donald Moffat) lelövi a szinte félőrült férfit.
John Carpenter filmje elsősorban a klausztrofóbiára és a teljes elszigeteltség félelmeire asszociál. Egy kőkemény alien ábrázolás, nyers, kegyetlen, és mégis pompás dinamikájú, tökéletesen, keretes szerkezetbe "kalapált" mozi. A film egy az egyben leképezi a mai társadalmunkat, tükörképet mutatva önnön magunknak, a világ lakosainak.
Az egyszerű underground kategóriából jó tíz év múlva igazi mainstream alkotás lett, köszönhetően annak, hogy az emberek elkezdték megérteni a film mondanivalóját, és magát a "súlyát", mi is a helyes teendő, ha maga a Föld kerülne veszélybe.
Carpenter egyszerűen csak Apokalipszis-trilógiának hívja alkotását, amit a Prince of Darkness (1987) és a They Live (1988) követett, de természetesen ez a film lett a nyilvánvaló ékkő a koronán... Persze azért ne felejtsük el a Halloween és a The Fog sikerét, ami azt mutatja, hogy John Carpenter rendezői munkája hihetetlenül gazdag és megkerülhetetlen! Korunk egyik zsenije, és ez vitathatatlan.
De Rob Bottin munkája is hihetetlen. A fiatalember szinte csak csokin és kávén élt a forgatások idején, alig aludt, és egyszer rosszul is lett. De ha ránézünk a kézzel készített pompás maszkokra, azt mondom, hogy bőven megérte. A film pedig klasszikus és kultfilm. Mint ilyen, pedig megkerülhetetlen.

