2024.09.16 14:26 fankbringa Olvasottság: 100x
1

Isten áldja a mobilokat

Léa élete egy átlagos tini élete, aki átlagon felül igyekszik, hogy egy mindent megváltoztató élmény után rendezze az értékeit, és létrehozzon a világban egy változást, amitől úgy érzi, hogy megérte megszületni.

A sorozat az elején döcögősen indul, mert meg kell ismernünk a főszereplőket, de ahogy megindul a cselekmény, és elragadja Lea életét, úgy szippant be egyre jobban minket, nézőket az élmény. A cuki botladozások és kedves pánikok teljesen emberközelivé teszik a cselekményt. Megadja azt a pluszt, amit elvárok egy filmtől. Az, hogy szórakoztat, vagy hogy látványos, önmagában is kiemelkedő. A pluszt megadja a sok elgondolkodtató tartalom. Nataël Trapp igazán beleadott mindent, amit tudott, hogy a tinik életét és morális kihívásait közel hozzák az élethez. Még ha a könyvhöz képest a körülmények változtak is, a sorozat nagyon izgalmas krimivé változott, ahol a szokásos felállásban csak a hős tini képes megoldani a rejtélyt.

Isten áldja a mobilokat

Raïka Hazanavicius és Khalil Ben Gharbia végig a karizmájával nyűgöz le a filmben, míg Marguerite Thiam, Théo Fernandez és Anne Azoulay zseniális játékukkal hozták testközelbe a karaktereket. Amerikai filmhez szokott szememnek ez üdítően bizsergető élményt adott.

A karakterek erősek és stabilak, a dramaturgia a felszabaduláshoz vezető rögös utat mutatja meg. Mikor már azt hinnénk, hogy valami rendbe jött, akkor derül ki, hogy ez csak egy kis előrehaladás volt a következő akadályig. Ettől lesz élő az egész történet, és szinte gyerekes drukkolásba megy át a néző részéről, hogy Csipkerózsika megtalálja álmaiból felébredve az életét és a boldogságát.

A krimiszál nagyon jót tett a sorozatnak. Ahogy az Érkezésben a gyerek körüli rejtély összefogta a főhős érzelmeit, úgy adja meg a hangulatot és a dinamikát az aktuális tapasztalat. A végén eljutunk a csúcspontig, ami megadja a katarzist a nézőnek és a főhősnek is egyaránt. A csúcspont drámaisága zseniális, köszönhetően a kiváló előkészítésnek.

Menet közben nagyon könnyű elveszni a szünetekben, ezért a türelmetlenebbek bosszúsak lesznek a lassítások miatt, de a következő részek kárpótolják majd őket. Különleges a táj választás is. Egy meg nem nevezett település iskolája körül zajlanak az események, de a lényeg az erdőben és a kanyonban történik. Ahogy a táj-kor harmóniát kezeli a rendező, az kivételes. A jól megszokott 90 éveket túlzottan ábrázoló visszatekintés nélkül úszunk bele a múltba, és ugrunk vissza a jövőbe újra. Ugyanilyen dinamikával mozgunk a bizonyosság és a bizonytalanság között, a szeretet és a gyanakvás között. Vannak elvarratlan szálak, vannak félbehagyott gondolatok, de a legfőbb kérdésekre megkapjuk a válaszokat.

16+-os korosztálynak javasolt a sok tipikus tinielhajlás miatt. Ahogy Romane frappánsan megfogalmazza: Leának minden megvolt az életben, amit érdemes kipróbálni. 7 nap alatt túl volt terhességen, szexen, viszonyokon, drogon, együtt zenélésen. Mindenen, amire egy nyár alatt csak vágyik egy hamarosan felnövő középiskolás.

dráma

Egy nő rábukkan Ismael, egy harminc évvel korábban eltűnt tinédzser holttestére, és az esemény visszaviszi őt 1991-be, ahol minden reggel egy másik személy testében ébred. több»

1