Léa élete egy átlagos tini élete, aki átlagon felül igyekszik, hogy egy mindent megváltoztató élmény után rendezze az értékeit, és létrehozzon a világban egy változást, amitől úgy érzi, hogy megérte megszületni.
A sorozat az elején döcögősen indul, mert meg kell ismernünk a főszereplőket, de ahogy megindul a cselekmény, és elragadja Lea életét, úgy szippant be egyre jobban minket, nézőket az élmény. A cuki botladozások és kedves pánikok teljesen emberközelivé teszik a cselekményt. Megadja azt a pluszt, amit elvárok egy filmtől. Az, hogy szórakoztat, vagy hogy látványos, önmagában is kiemelkedő. A pluszt megadja a sok elgondolkodtató tartalom. Nataël Trapp igazán beleadott mindent, amit tudott, hogy a tinik életét és morális kihívásait közel hozzák az élethez. Még ha a könyvhöz képest a körülmények változtak is, a sorozat nagyon izgalmas krimivé változott, ahol a szokásos felállásban csak a hős tini képes megoldani a rejtélyt.
Raïka Hazanavicius és Khalil Ben Gharbia végig a karizmájával nyűgöz le a filmben, míg Marguerite Thiam, Théo Fernandez és Anne Azoulay zseniális játékukkal hozták testközelbe a karaktereket. Amerikai filmhez szokott szememnek ez üdítően bizsergető élményt adott.
A karakterek erősek és stabilak, a dramaturgia a felszabaduláshoz vezető rögös utat mutatja meg. Mikor már azt hinnénk, hogy valami rendbe jött, akkor derül ki, hogy ez csak egy kis előrehaladás volt a következő akadályig. Ettől lesz élő az egész történet, és szinte gyerekes drukkolásba megy át a néző részéről, hogy Csipkerózsika megtalálja álmaiból felébredve az életét és a boldogságát.
A krimiszál nagyon jót tett a sorozatnak. Ahogy az Érkezésben a gyerek körüli rejtély összefogta a főhős érzelmeit, úgy adja meg a hangulatot és a dinamikát az aktuális tapasztalat. A végén eljutunk a csúcspontig, ami megadja a katarzist a nézőnek és a főhősnek is egyaránt. A csúcspont drámaisága zseniális, köszönhetően a kiváló előkészítésnek.
Menet közben nagyon könnyű elveszni a szünetekben, ezért a türelmetlenebbek bosszúsak lesznek a lassítások miatt, de a következő részek kárpótolják majd őket. Különleges a táj választás is. Egy meg nem nevezett település iskolája körül zajlanak az események, de a lényeg az erdőben és a kanyonban történik. Ahogy a táj-kor harmóniát kezeli a rendező, az kivételes. A jól megszokott 90 éveket túlzottan ábrázoló visszatekintés nélkül úszunk bele a múltba, és ugrunk vissza a jövőbe újra. Ugyanilyen dinamikával mozgunk a bizonyosság és a bizonytalanság között, a szeretet és a gyanakvás között. Vannak elvarratlan szálak, vannak félbehagyott gondolatok, de a legfőbb kérdésekre megkapjuk a válaszokat.
16+-os korosztálynak javasolt a sok tipikus tinielhajlás miatt. Ahogy Romane frappánsan megfogalmazza: Leának minden megvolt az életben, amit érdemes kipróbálni. 7 nap alatt túl volt terhességen, szexen, viszonyokon, drogon, együtt zenélésen. Mindenen, amire egy nyár alatt csak vágyik egy hamarosan felnövő középiskolás.

75 Lea 7 élete (2022)
Egy nő rábukkan Ismael, egy harminc évvel korábban eltűnt tinédzser holttestére, és az esemény visszaviszi őt 1991-be, ahol minden reggel egy másik személy testében ébred. több»
Szereplők: Mélanie Doutey, Théo Fernandez, Anouar H. Smaine, Anne Azoulay, Raïka Hazanavicius