1982-ben Wim Wenders a 666-os szobában tizenhat társát kérdezte arról, hogy milyen elképzeléseik vannak a filmművészet jövőjéről. Az elmúlt négy évtizedben számos átalakulás történt a filmiparban, amelyet a kábeltelevízió, a VHS és a DVD formátum megjelenése, majd a streaming platformok… Több
1982-ben Wim Wenders a 666-os szobában tizenhat társát kérdezte arról, hogy milyen elképzeléseik vannak a filmművészet jövőjéről. Az elmúlt négy évtizedben számos átalakulás történt a filmiparban, amelyet a kábeltelevízió, a VHS és a DVD formátum megjelenése, majd a streaming platformok térhódítása, legutóbb pedig a világjárvány hatása fémjelzett, ami a hagyományos mozi esetleges megszűnéséről szóló vitákat váltott ki.
Wenders a Lubna Playoust rendezésében készült Room 999 című filmben újra feleleveníti az eredeti kérdést. A digitális technológiára való áttérés megzavarhatja-e a filmművészet lényegét a puszta technikai fejlődésen túl? Továbbra is fennáll-e a százhuszonnyolc évvel ezelőtt kialakult alapvető igény a közösségi filmnézés élményére?
(
csd)