A rajzfilm különlegessége, hogy egyáltalán nem riad vissza a sztereotip karakterábrázolástól. Ez főleg az ellenfél-, illetve statisztakarakterek esetén figyelhető meg. Az európai eredetű karakterek (különösen a franciák) gyakran lehülyézik a főszereplőket, akik amerikaiak. A Kettesben a Louvre-ban című epizódban van egy tárlat, ami a „Hülye Amcsik” nevet viseli.
A második évadban, a Bátor a nagy büdös városban című epizódban található egy „jump scare”.
A rajzfilmsorozatban időnként feltűnik egy Bátornál sokkal nagyobb méretű egér-patkány karakter, aki ha feltűnik, mindig segíti Bátort. A karakter egyfajta metaforaként szolgál az ítélkezéssel és a társadalmi sztereotípiákkal szemben.
Egy amerikai közvélemény-kutatás alapján a negyedik évadban található Álarc című epizódot tartották a legfélelmetesebbnek.
A negyedik évadban, Az álarc című epizódban van az egyetlen jelenet, ahol Eustace megöleli Murielt.
A Matrac Kampusz című epizód az Ördögűző című horrorfilm finomabb átirata.
A rajzfilmsorozat két epizódjában is szerepel egy zombifilm-rendező, Benton Tarantella. A karakter Quentin Tarantino paródiája.
Bátor fajtáját tekintve egy pink színű beagle.