A film összbevétele 2 873 268 dollár volt (imdb.com).
Ez az utolsó Godzilla-film, amelyben Masaru Sato szerepel.
Ez volt Hiroshi Koizumi végső megjelenése a Showa-korszakban. A Heisei-korszakban tér vissza, a Godzilla 1985-ben (1985).
Teruyoshi Nakano, a speciális effektusok rendezőjének fő célja az volt, hogy megmutassa, hogy a Godzilla-filmjei ugyanolyan izgalmasak és merészek lehetnek, mint a korszak népszerű és drágább amerikai filmjei, tehát arra összpontosított, hogy nagy és színes robbanások legyenek a filmben.
Franciaországban a filmet 1977-ben adták ki, a Mekagojira no gyakushu (1975) után, és félrevezetőlég a film folytatásaként hirdették meg.
Az egyetlen japán Godzilla-film, amely megjelent Magyarországon. 1989-ben rövid ideig megtalálható volt a mozik kínálatában, de kedvezőtlen fogadtatásban részesült, a kritikusok pedig "teljesen értéktelennek" és "a történelem egyik legrosszabb fantasztikus filmjének" hívták. Annyira rosszul fogadták, hogy azután nem jelentettek meg semmilyen más japán Godzilla-filmet sem moziban, sem otthoni videókon vagy televízióban. Ennek eredményeként a legtöbb ember azt hitte, hogy Roland Emmerich amerikai Godzilla (1998) filmje az első és egyetlen "igaz" Godzilla-film.
A Universal Studios – amely mind a The Six Million Dollar Man (1974), mind a The Bionic Woman (1976) című filmekért felelős – azzal fenyegetőzött, hogy beperli a kiadót a címért, ami Godzilla vs. the Bionic Monster lett volna, ezért a filmet gyorsan átnevezték Godzilla vs. the Cosmic Monsterre.
A barlang, amelyben az idegenek titkos bázisa van, a Gyokusen-barlang, ami egy igazi okinawai barlang, valamint turisztikai attrakció.
Shisa király ténylegesen az okinawai "shîsâ" oroszlán-kutya védelmező szobrain alapszik. Eredetileg Kínából származnak a szobrok, amelyek megvédenek a gonosz szellemektől.
Godzilla 20. évfordulójának filmjeként állították elő, amit a japán mozik meg is említettek.
A filmet széles körben kritizálták állítólagos anyaghiány miatt. Néhány kritikus azonban rámutatott a cselekmény mögött meghúzódó valós történelmi tényekre. Régóta volt feszültség Japán és az Okinawa-sziget között, és abban az időben Okinawa volt az amerikai katonai bázisok otthona, amely a hidegháború fenyegetését hozta a szigetre. A Mechagodzillát irányító idegenekkel a külső betörő erőt képviselik. Japánt Godzilla képviseli, a mitikus Caesar király Okinawa mellett áll. A film a két nemzet közötti együttműködést javasolja egy közös ellenfél ellen.
Ez a film az Anguirus szörny utolsó és Shisa király egyetlen megjelenése, visszatérésükre a Gojira: Fainaru uôzu (2004) című filmben 30 évet kellett várni.
Ez volt az első Godzilla-film, amelyben a kosztümös színészeket az adott szörnyek nevével együtt feltüntették a stáblistában. Addig a színészek ugyan szerepeltek a képernyőn, de csak, mint a többi szereplő. Attól fogva az összes Toho által előállított Godzilla-film fenntartotta ezt a gyakorlatot.