Játssz egy Samsung Galaxy A41 okostelefonért! Login  
86%

Róma, nyílt város (1945)

Roma città aperta
Filmadatlap
 
30
Szereplők
3
Vélemények
7
Képek
1
Videók
Róma, nyílt város
 
Deku   2017. 08. 31.

legújabb vélemény

0

Hallottam, hogy a legtöbbeknek, nagyon tetszett ez a film de valahogy nálam nem érte el a kellő hatást. Egy percig se tetszett, nagyon két dimenziósak lettek a karakterek. Gyenge.

 
batukán   2015. 12. 30.

0

Az olasz filmművészet egyik remeke. A szereplőkről nemcsak az jut eszünkbe, hogy igazi patrióták, de sokat tanítanak pl a szeretetről, becsületről és a másik tiszteletéről is.


 
dps   2015. 05. 01.

0

Rosselini filmje, miközben bemutatja a gonosz perzselő képeit a nácik rasszista rémuralmában, az emberi szolidaritás összekötő kapcsait ünnepli a hétköznapi emberek, kommunisták, katolikus papok, sőt gyermekek között, melyek a német elnyomás során lé... több»

Galéria (7)

Anna Magnani
Anna Magnani
Anna Magnani
Aldo Fabrizi
Anna Magnani

Videók (1)

 

A film megtalálható a Steven Jay Schreider által összeállított "101 War Movies You Must See Before You Die" (Magyarul annyit tesz: 101 Háborús film, amit látnod kell, mielőtt meghalsz) című könyvben. (2009)

(dulkap)
 

Ha megszeretnénk érteni kicsit Roberto Rossellini neorealizmusát, akkor elég csak elolvasni a film kapcsán akkoriban tett nyilatkozatokat : "Az én neorealizmusom nem más, mint morális állásfoglalás, amit talán az alábbi szavakkal lehetne a legpontosabban kifejezni: felebaráti szeretet." Ez mindent elárul.

(citizenfour99)
 

A neorealista stílusirányzat ennek a filmnek köszönheti, hogy a világ komolyabban foglalkozni kezdett a műfajjal.

(citizenfour99)
 

Pina szerepére először Clara Calamait választotta a rendező, aki Luchino Visconti Megszállottság (1943) című filmjében játszott főszerepet.

(mrarizona)
 

Az osztrák katonaszökevényt Tolnay Ákos magyar író, újságíró játszotta. Filmbeli szerepét korábban a valóságban is "alakította", hiszen az olasz ellenállás résztvevőjeként börtönbe került a megszállás idején.

(mrarizona)
 

A kameramozgás szabadsága és a figurák hitelessége újfajta történetmondással párosult, emiatt az 1946-os Cannes-i Filmfesztiválon felfedezésként ünnepelték és elnyerte az Arany Pálmát.

(Edii)