Játssz egy Samsung Galaxy A20e-ért · Nyerj mozijegyet akár minden héten! Több info itt » Login  
86
Filmadatlap
 
32
Szereplők
3
Vélemények
7
Képek
1
Videók
Róma, nyílt város
 
Deku   2017. 08. 31.

legújabb vélemény

Hallottam, hogy a legtöbbeknek, nagyon tetszett ez a film de valahogy nálam nem érte el a kellő hatást. Egy percig se tetszett, nagyon két dimenziósak lettek a karakterek. Gyenge.

 
batukán   2015. 12. 30.

Az olasz filmművészet egyik remeke. A szereplőkről nemcsak az jut eszünkbe, hogy igazi patrióták, de sokat tanítanak pl a szeretetről, becsületről és a másik tiszteletéről is.


 
dps   2015. 05. 01.

Rosselini filmje, miközben bemutatja a gonosz perzselő képeit a nácik rasszista rémuralmában, az emberi szolidaritás összekötő kapcsait ünnepli a hétköznapi emberek, kommunisták, katolikus papok, sőt gyermekek között, melyek a német elnyomás során létrejött titkos ellenállás során kötődnek. Rosselini egyáltalán nem volt hívő katolikus, ám katolikus öröksége mégis lényeges tényezővé vált műveiben (A legnyilvánvalóbb példa erre Szent Ferenc, Isten követe és A messsiás). A Róma, nyílt város szintén figyelemre méltó a katolikus miliője miatt. A film elején egy fiú azt mondja papjának, Don Pietronak, hogy nincs ideje a katekizmusra a háború miatt. Roberto Rosselini lényegében ezt az állítást cáfolja meg a film többi részében. A hősies pap, Don Pietro (Aldo Fabrizi) karaktere igazi filmes ritkaságnak számít: egy egyházi személy hiteles lelki meggyőződéssel csakúgy, mint valódi törődéssel a körülötte élő emberek iránt.

Anna Magnani
Anna Magnani
Anna Magnani
Aldo Fabrizi
Anna Magnani
 

A film megtalálható a Steven Jay Schreider által összeállított "101 War Movies You Must See Before You Die" (Magyarul annyit tesz: 101 Háborús film, amit látnod kell, mielőtt meghalsz) című könyvben. (2009)

(dulkap)
 

Ha megszeretnénk érteni kicsit Roberto Rossellini neorealizmusát, akkor elég csak elolvasni a film kapcsán akkoriban tett nyilatkozatokat : "Az én neorealizmusom nem más, mint morális állásfoglalás, amit talán az alábbi szavakkal lehetne a legpontosabban kifejezni: felebaráti szeretet." Ez mindent elárul.

(citizenfour99)
 

A neorealista stílusirányzat ennek a filmnek köszönheti, hogy a világ komolyabban foglalkozni kezdett a műfajjal.

(citizenfour99)
 

Pina szerepére először Clara Calamait választotta a rendező, aki Luchino Visconti Megszállottság (1943) című filmjében játszott főszerepet.

(mrarizona)
 

Az osztrák katonaszökevényt Tolnay Ákos magyar író, újságíró játszotta. Filmbeli szerepét korábban a valóságban is "alakította", hiszen az olasz ellenállás résztvevőjeként börtönbe került a megszállás idején.

(mrarizona)
 

A kameramozgás szabadsága és a figurák hitelessége újfajta történetmondással párosult, emiatt az 1946-os Cannes-i Filmfesztiválon felfedezésként ünnepelték és elnyerte az Arany Pálmát.

(Edii)
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.