Alan Silvestri
8

Szül.: 1950. március 26.

Adatlap
118
Filmográfia (118)
4
Díjak (4)
8
Érdekességek (8)
Képek
Kapcsolat
Hozzászólások

Érdekességek(8)

Roald Dahl: Boszorkányok (2020) 2019 júliusában jelentették meg hivatalosan, hogy a film zenjét Robert Zemeckis állandó munkatársa, Alan Silvestri szerzi. A duó korábban olyan filmeken dolgozott együtt, mint a Kötéltánc, a Polar Expressz vagy a Számkivetett.
#1
Ready Player One (2018) A film zeneszerzője John Williams lett volna. Végül mégsem ő készítette el a zenéjét, mert összekülönbözött a rendezővel. Ezért a film zenéjéért Alan Silvestri volt a felelős.
#2
Ready Player One (2018) A Zemeckis-kocka Robert Zemeckis rendezőről kapta a nevét. A kocka aktiválásakor a zene a Vissza a jövőbe (1985) trilógiából származik, melyet Zemeckis rendezett. Alan Silvestri komponálta a zenét a Vissza a jövőbe trilógiához és ehhez a filmhez.
#3
Ready Player One (2018) Alan Silvestri együttműködött Steven Spielberggel, hogy megtalálják a megfelelő zenei stílust, amely nemcsak megkülönböztető jellegű, de nem utal a film egyik 1980-as és 1990-es évekbeli popkultúra-referenciájára sem, valamint felidézi és fokozza a film történetét és hangvételét. A zenével szemben támasztott elvárások: az optimizmus, az ártatlanság, a szépség és a csodálkozás érzése, valamint a régimódi kaland, amelyet az 1980-as és 1990-es évek számos hollywoodi filmje nagyszerűen kihasznált. Az Entertainment Weeklynek adott interjújában Spielberg elmondta Silvestri filmzenéjéről: "Bár mindenféle kulturálisan ikonikus utalás gazdagítja a Ready Player One-t, a Alan Silvestri alkotta partitúra teljesen és mámorítóan eredeti. Összeköt több témát, amelyek azonosítják a cselekményeket és a karaktereket, és olyan ütős adrenalin és szárnyaló húrok árasztják el, hogy úgy tűnik, a Ready Player One repül".
#4
Számkivetett (2000) A zeneszerző, Alan Silvestri 2002-ben Grammy-díjat nyert a végefőcímnél hallható zenéért.
#5
Dredd bíró (1995) Alan Silvestri előtt Jerry Goldsmith és David Arnold zeneszerzővel is próbáltak megegyezni, de egyikkel sem sikerült különböző problémák miatt.
#6
A mélység titka (1989) Alan Silvestri először és egyetlen alkalommal komponált zenét egy James Cameron filmhez.
#7
Delta Kommandó (1986) Alan Silvestri filmzenéje teljesen zenekar nélkül készült. Menahem Golan producer büszke volt arra, hogy egy szintetizátorral milyen jól sikerült a zenei összeállítás. Silvestri azt mondta, hogy csak 15 000 dollárt kapott a zene összeállításához és rögzítéséhez, így ez volt az egyetlen módja annak, hogy profi zenekar és hangstúdiós felvétel nélkül valósítsa meg. A film költségvetésében ennél több pénzt nem is szántak rá.
#8