2017.02.18 17:20 ArpiHajdu és Réci Olvasottság: 212x
1

A férfi-női szerepek változása

Éppen tegnap sikerült a végére érnem a film alapjául szolgáló regénynek, amely egy egy szusszra elolvasható mű. Szemben a filmmel, a regény nem szolgál pozitív megoldással a történtekre. Azzal zárul a sztori, hogy Joanna stepfordi feleség lesz, ő is makulátlan külsővel válogatja a babkonzerveket a szupermarketben...és....ennyi...az ambíciózus fekete írónő pedig, aki legutoljára, éppen Joanna-ék után érkezik családjával együtt a furcsa városkába, izgulhat, hogy ő is ugyanerre a sorsra fog jutni. Szerintem a filmnek is ennél a pontnál kellett volna véget érnie, s ezzel sokkal nagyobb hatást értek volna el. A film mégsem hagyja ennyiben a dolgot, Joanna és a férje ugyanis együtt szállnak szembe azzal, aki e mögött az ördögi terv mögött áll és minden stepfordi "robot" feleség visszakapja eredeti személyiségét. Ez egy igazi hollywood-i zárás, amelyet nyilván nem hagyhattak ki.

Szerintem maga a történet egy igen érdekes felvetés, amely megmutatja, hogyan változnak a férfi-női szerepek napjainkban és ennek milyen következményei lehetnek. Persze nem azt mondom, hogy minden sikeres nő ezentúl féljen attól, hogy férje majd úgy fogja letörni a szarvát, hogy robotot csinál belőle, de azért elgondolkodtató, hogy mit érezhet egy férfi akkor, amikor a hagyományos nemi szerepek felbomlanak és egy nőnek már nem csak az a dolga, hogy otthon sikálja a tűzhelyet és kiszolgálja élete párjának minden egyes vágyát. Azzal azonban, hogy a filmben az egész disznóság mögött egy nő áll, a regény alapfelvetését köpi szembe.

A férfi-női szerepek változása

Nicole Kidman-t kedvelem, Joanna-ként sem rossz, Bette Midler Bobbie-ként azonban szerintem lemossa őt a filmvászonról. A film látványvilága nagyon találó, éppen olyanok a színek, a díszletek, a kosztümök, a frizurák, mint egy reklámfilmben a '60-as évekből, amelyeknek középpontjában éppen a tökéletes háziasszonyok állnak, akik teljes sminkkel, tupírozott hajjal, tűsarkú cipőben sütögették otthon a pitét.

Összességében tehát: jó alapelgondolás, kevésbé jól sikerült (és teljesen szükségtelen) hollywood-i végkifejlet.

horror | sci-fi | szatíra | thriller | vígjáték

Joanna Eberhart azt hiszi, a lábai elõtt hever a világ. Õ az EBS tévétársaság történetének legfiatalabb elnöke, egy figyelmes férjjel és két gyönyörû gyerekkel. Úgy... több»

1