2019.01.12 09:27 Milanman Olvasottság: 206x
0

A kém, aki szeretett...

John le Carré, a kém-pápa regényfeldolgozásai mindig sajátos filmes élményt nyújtanak. Jellemzően lassú folyású, kevés harsány akcióval tűzdelt történetek ezek, ahol a hangsúly leginkább a történetek mélyebb-meta szintjein és a karakterekek bemutatásán, tanulmányozásán van. Sikerességük általában abban rejlik, hogy Carré egyrészt rendkívüli korszak-atmoszféra teremtő, illetve bravúros karakterépítő képességekkel rendelkezik, amit egy tehetséges stáb sikerrel vihet filmre.

Így volt ez a Suszter, Szabó, Baka, Kém, az Üldözött és az Éjszakai szolgálat esetén és most is. A legújabb, ezúttal minisorozat formájában érkező adaptációban, hova máshova, mint a kémek-titkosügynökök világába csöppenünk. A történet tétje és központi eleme egy civil (londoni független színésztársulat színésznője) beszervezése a Moszad egy fedett akciójába. A történet szövése ezúttal is rendkívül lassú és sűrűn átszőtt szimbólumokkal, fiktív, vagy annak tűnő jelenetekkel.

A kém, aki szeretett...

A valóság bár többnyire nyilvánvaló, néha mégis kétségbe vonjuk azt, amit látunk. A színészgárda fenomenális. Michael Shannonról már tudtuk, hogy korosztálya egyik legjobb karakterszínésze, most is extraklasszis teljesítményt hoz, Alexander Skarsgard is többször bizonyított már és most is nagyon erős jelenléttel bír, de a sorozat igazi meglepetése és felfedezettje Florence Pugh, aki csodálatosan részletgazdag és összetett alakítást nyújt. A "The Little Drummer Girl" nem feltétlenül tömegfogyasztásra készült sorozat, lassúsága, művészi "unalmassága" révén vélhetően csak a stílus szerelmeseinek fog élményt szerezni, de ők biztosan nem csalódnak majd.

dráma | thriller

Egy palesztin gyilkos prominens izraeli személyeket gyilkol. Az izraeliek felbérelnek egy angol színésznőt, hogy szivárogjon be a palesztin sejtbe, amihez minden színészi... több»

0