Pár éve a Get out! zajos sikert aratott. Korrekt darab volt, jól szórakoztam rajta, azonban azt a piedesztálra emelést máig nem értem. Sebaj, Peele most újabb thriller/horror darabbal rukkolt elő, mely... Nos, megint azt kell mondjam, nem értem Miért éltetik sokan annyira, illetve hogyan látnak bele ekkora mélységeket.
A cím ügyes szójáték, utal a szereplőkre, de értelemszerűen az Egyesült Államokra is, mely elé görbe tükröt állít Peele. Nem mondom, ügyesen építi a cselekményt, a karaktereket is egykettőre meg lehet kedvelni, aztán a hasonmások feltűnésével a film rákapcsol, de egyben vissza is vesz. Pörgős lesz, ez vitathatatlan. A másik család feltűnése kellően hátborzongató, innen pedig már tényleg egymást követik az események. A gond az, hogy ezek leragadnak egy mezei szaladgálós horror szintjén. Ezt a gyengeséget igyekszik Peele a szimbolikával, a társadalomkritikával és persze a csavarokkal leplezni.
A szimbolika azonban egyáltalán nem olyan mély, Mint ahogy egyesek mondják, sőt, sokszor a néző arcába van tolva, így a fináléra a kezdeti visszafogottság is erőltetettnek hat. A többrétűség, a nagyfokú társadalomkritika is botegyszerű, mondhatni azokhoz a nézőkhöz van igazítva, akik a horror rész Miatt ültek be. Azzal szerintem Peele nem sok újat mond, hogy egyrészt a gazdag amerikai családok egyfajta szerepet játszanak, illetve, hogy Minden csak azon múlik, hogy hová születik az ember.
A Mi egy teljesen átlagos horror, legalábbis számomra nem nyújtott nagy élményt, pedig én igazán nagy elvárásokat sem támasztottam. A mesteri zene, Lupita Nyong'o alakítása és pár remekül megkomponált jelenet Miatt elvoltam vele, de nem hiszem, hogy újra fogom nézni. Egyszer bőven elég volt ez a két óra.
63 Mi (2019)
Egy család nyaralni indul a tengerparti házukba, hogy néhány napot pihenéssel és kikapcsolódással töltsenek barátaik körében. Az anyát régi, gyermekkori traumái kísértik az... több»
Szereplők: Elisabeth Moss, Lupita Nyong'o, Yahya Abdul-Mateen II, Kara Hayward, Winston Duke