2020.09.14 20:40 Filmbarbár Olvasottság: 244x
1

A szerelem őrültje

:::CSELEKMÉNYLEÍRÁST TARTALMAZHAT:::

A 80-as évek amerikai slasheráradatának egy feledhető, helyenként kifejezetten megmosolyogtató és bárgyú darabja a Kórházi mészárlás című, zs kategóriás "műremek". A történet cselekményét és mondanivalóját nem pörgették túl az alkotók, gyakorlatilag a klasszikus sémára építettek: a bevezető után egy látszólag eltérő sztori indul útjára, hogy aztán a végére kiderüljön, hogy hogyan is kapcsolódik a felvezetés a főszálhoz. A film érdekessége – bár ebben sincs túl sok újdonság –, hogy Valentin napon játszódik, aminek szintén van köze a gyilkos indítékához.

A szerelem őrültje

A bevezetőben idilli jelenetet láthatunk, a kis Susan az egyik cimborájával játszadozik békésen az otthonukban, amikor a kislány kap egy szerelmeslevelet. A lány persze mi mást tehetne, kineveti az egészet, miközben a levélíró kisfiú az ablakon át leskelődve szemtanúja lesz ennek. Amíg Susan kimegy a konyhába, a levelet író Harold beront a házba, és a fogasra felakasztja a rivális kisfiút, a tarkóját átszúrva a fogas egyik ágával. (Hogy ez a valóságban mennyire kivitelezhető, inkább ne firtassuk!)

Eltelik két évtized, Susan családos nő lett (Barbi Benton, az egyébként valószínűleg noname ex-Playmate domborít itt, és ezt szó szerint is vehetjük, jó pár meztelen jelenete akad a film során). Rutinvizsgálatra rendelik be a kórházba, azonban az eredmény nagyon nehezen akar megszületni, így egy hosszú és helyenként szürreálissá váló rémálom részesévé lesz a hölgy. Susan csapdába esik a kórházban, miközben a körülötte lévő embereket elkezdi tizedelni egy ismeretlen gyilkos.

A meglehetősen semmitmondó cselekményhez "méltó" módon a jellemek is "alulírtak", lényegében véve csak papírmasé figurákat kapunk. A filmet csak a néhány abszurd és szürreális jelenet dobja fel, amelyek során Susan már maga sem tudja, hogy csak elképzeli a dolgokat, vagy azok tényleg megtörténnek vele. A történet azonban több sebből vérzik, meglehetősen sok logikátlan esemény akad a filmben. Megmagyarázhatatlan például, hogy a gyilkos miért éppen évtizedek múlva akarja beteljesíteni a szerelmét – méghozzá bizarr módon, a film vége felé elhangzó párbeszéd ("Mit akarsz tőlem?" "Amit mindig is, a szívedet.") kimondottan ostobán hat, miközben a gyilkos éppen egy szikével próbálja felvágni a főszereplő hölgy mellkasát –, illetve, ha a kórház tetején van egy nem használt szint, azt miért nem zárják le, és hogyan tudta ott a gyilkos berendezni a maga kis birodalmát.

Na és persze önmagában véve az is nehezen megmagyarázható, hogy ha a gyilkosnak a nőre fáj a foga, miért a kórházban dolgozókat teszi el láb alól, holott simán lehetne a legelső lépése az is, hogy megöli Susant. Noha kapunk néhány látványos kivégzési jelenetet (az egyik dolgozó fejét savba mártja bele a tettes, a másiknak a fejét széthasítja egy fejszével stb.), a film egyik nagy problémája éppen a gyilkos jellegtelen személyisége, gyakorlatilag semmi érdekes sincs benne.

A film bizarr hangulatához és gyenge színvonalához a magyar változat csupán még inkább hozzátesz, egy német nyelvű, magyar hangalámondásos verziót láttam. Összességében megmarad egy feledhető tucatfilm szintjén, sajnos látszik, hogy egy meglehetősen igénytelen, összecsapott munkával van dolgunk.

horror | thriller

Susan csak rutinvizsgálatra érkezik a helyi kórházba, ott azonban egy orvosnak álcázott maszkos gyilkos vadászik rá, aki talán nem is olyan ismeretlen a lány számára... több»

1