2021.05.29 13:38 Interfectorem Sabnock Olvasottság: 768x
3

Apokaliptikus mamika...

Érdekes produkció, az azért biztos, de valami mellett nem mennék el szó nélkül. Olvasom a stáblistát, ami szerintem igen hanyagul van úgymond összedobálva. Steve Martin és Whoopi Goldberg még véletlenül sem szerepelnek a filmben, de a főszereplő azért ügyesen kimaradt... Szomorú. Ok, beszéljünk inkább a filmről egy kicsit!

Elöljáróban leszögezném, hogy Hilary Swankot nem kedvelem. Műviesnek, hivalkodónak, kissé ripacsnak tartom. Nekem olybá tűnik, mintha mindig erőlködne játék közben. De itt nem rá figyeltem, hanem fiatal főszereplőnkre, a dán származású Clara Rugaard-Larsenre, aki a forgatás idején már 22 esztendős volt, amivel engem kissé meglepett.

Apokaliptikus mamika...

A sztori, ami a mindig divatos apokaliptikus világ, persze nekem is óriási kedvenc, hiszen ezer és ezer módja van, hogy erre a nem túl bonyolult alapötletre sztorit kreáljanak. Jobbat vagy rosszabbat. Most – véleményem szerint – egy kifejezetten jó iparosmunkát rakott le Grant Sputore, aki nyilvánvalóan nem túl sok pénzből gazdálkodott.

Az emberiség kihalásának első napján indulunk, ahol a magától, de persze utópisztikus parancsra beinduló szuperszámítógép és robot, nevén nevezve Anya, felébred álomtalan, motorikus álmából. Utólagos parancsra elindítja legfontosabb parancsát, "újragyártja" az emberiséget, ami kihalt. Anya el is kezdi a munkáját, és hamarosan kezében tartja az első kis embergyermeket. Innen kissebb-nagyobb ugrással láthatjuk Anya és a Lány közös életét a bunkerben. Anya neveli a Lányt, de csak úgy, ahogy egy személytelen, rideg robottól elvárhatnánk. Semmi meghittség, semmi örömteli pillanat, csak a teljesítmény, amit Anya elvár a Lánytól. Egyhangú életüket egyszer egy kisegér zavarja meg, amit Anya a fertőzésre hivatkozva azonnal eléget.

Sputore a filmben jó játékot talált a fénnyel és a félközeli kameraállásokkal. A premier plán is sokszor ott van, főleg Anyát szereti így előkapni hirtelenjében, de szerintem is tényleg hatásos lett. Nekem nagyon tetszett a fártolás, amit Anya sprintjeinél láthatunk, ez kicsit erődemonstráció is egyben, nehogy már azt gondoljuk, mi legyőzhetjük a teremtőnket.

Modern kamaradráma ez egy szép és tartalmas sci-fi köntösbe bújtatva. Szomorú, de egyben félelmetes kinti világ, amit láthatunk. Üres, rideg, szó szerint halott terek, és lám... A dózerek kukoricát ültettek. Ez nekem kicsit meglepő volt, de tetszett. Ami negatívum, a sok nyitott szál és néha kissé érthetetlen cselekmény, ami jellemzi a filmet. Hová tűntek, ha voltak egyáltalán a barlangban? Hogyan tudott a tengerparton egyedül olyan sokáig életben maradni? Hová tűnt a kutya? A fogsor, amit a Lány a hamuban talált, az mintha már felnőtt fogsor lenne, vagy egy nagyobb gyermeké lehetett. Miért csak egy fogsort talált, ha kb. 5-6 embrió hiányzott? Miért éppen kukorica, és kinek? Ha a kukorica szépen virágzott, a fák miért is haltak ki?

Jó, jó, apokalipszis, meg minden, de a növények azért szinte a semmiből is kinőnek. Igaz, látványnak pont jó volt. Ezeket leszámítva egy élvezhető mozit kapunk egy olyan befejezéssel, ami után igencsak különbözhetnek a vélemények, mit és miért csináltak. Ki volt a rossz, és ki a jó? Ha volt ilyen mondanivalója egyáltalán...

Nem mestermű, de egy kellemes esti kikapcsolódásnak tökéletes választás lehet. Villanyt lekapcsolni, kóla, popcorn és hajrá! Anya már vár...

dráma | horror | misztikus | sci-fi | thriller

Egy tinédzserlányt egy "Anya" nevű robot nevel. A gépet arra programozták, hogy az emberiség eltűnése esetén újranépesítse a Földet. A lány és a robot különleges... több»

3