2021.07.19 22:18 Interfectorem Sabnock Olvasottság: <100x
2

King bácsi, neked csak a pénz számít???

Stephen King még 1993-ban jelentette meg a Rémálmok és Lidércek novelláskötetet. Ebben szerepelt a Dolan és a Cadillac történet, ami abban a pillanatban óriási kedvencem lett. Zseniális történet óriási csavarral és befejezéssel a végén. Majd kb. 5-6 éve észrevettem, hogy filmként is feldolgozták a történetet. Gyorsan megnéztem, mert minden King adaptációra kíváncsi vagyok. Erre mit kapunk filmes feldolgozásként? Egy harmatgyenge, erőltetett, rossz színészi gárdával és rendezővel megspékelt művet. Rossz koncepció, és amiért ilyen nagyban eltértek a kingi történettől, simán el is rontották az egészet. Már beszéltem róla régebben, hogy King mester regényeit és novelláit szinte lehetetlen filmre vinni, mert ahogyan ő lát a lelki szemeivel, és ahogy papírra veti (ha még oda), olyan rendező nincs, aki azt szinte vagy teljesen visszaadja nekünk. De persze beszélgessünk kicsit magáról a filmről!

Először is nézzünk már rá a szerepválasztásra, vagyis a castingra! A novellában Dolan egy napbarnított, őszes, magas fickó. Ennek Christian Slater teljesen az ellentéte. Robinson, aki az áldozat férje, maga a bosszúálló földrajztanár, a novellában egy középkorú, kopaszodó, gyenge fizikumú, szemüveges fickó. Ám itt Wes Bentley pedig pont az ellentéte. Robinson felesége a novellában már az elején meghal, hiszen a novella egy flashback-kel kezdődik, itt, a filmben még vidáman lovagol kb. a film 1/3-áig. A novellában egy középkorú, valaha szép volt, már kissé őszülő hölgy, a filmben pedig egy szemrevaló "eyecandy", főleg ha éppen rálesünk egy-két fürdőruhás fotójára. Emmanuelle Vaugier pedig egy ilyen csaj. Nem egy tanárnéni típus. Nézzük a film rendezőjét, aki szinte mindent elrontott, amit el lehetett, vagy csak ennyire terjed a tudása!

King bácsi, neked csak a pénz számít???

Ő pedig nem más, mint Jeff Beesley, akinek kissé utánanéztem, de komolyan mondom, értékelhető produkcióját nem találtam, csak "ZS" kategóriás szemeteket rendezett. Nem is értem, hogy miért őt választották a rendezői székbe. Ma már minden hülye rendezhet? – kérdeztem magamtól. Rettenetesen idegesített, hogy szinte semmi sem stimmel, csak egyvalaki, aki legalább egy jó nő (Karen LeBlanc), aki miatt néha felriadtam, de ezzel nem azt mondtam, hogy jó színésznő is egyben.

Nem is értem, hogy arra hegyezték ki a filmet, amikor Dolan prostikat csempész át a határon, és arra, ami a novellában a legütősebb volt, az maga Robinson átalakulása a jó pár év alatt, amíg kieszeli a tervet, saját maga feljavítja a kondícióját, hogy építkezéseken dolgozik, elmegy a Dolan-féle luxusnyaralóba, egyszóval előkészíti a terepet, de szó szerint. Hiszen Dolan mindig a sivatagon keresztül halad, az évnek mindig ugyanazon szakaszában a luxus kocsijával, ami golyóálló, a gumija kilőhetetlen, és olyan, mint egy kis tank.

És mint tudjuk, Robinson élve akarja eltemetni a kocsijával együtt felesége gyilkosát. Hogy ez sikerül-e neki, nem árulom el, inkább nézzétek meg, ne csak én fanyalogjak már egy filmen! Ráadásképpen, ha már kicsit dünnyögök, hadd említsem már meg operatőr barátunkat, név szerint Gerard Packert, aki nagyon béna és esetleges képekkel komponált. Komolyan mondom, nem is értem a koncepciót. A pisztolypárbajt, a sivatagi lovaglásokat, a prostik kokószippantását, a wc-s bunyót. Mondjuk a legdurvább, mikor megjelenik Robinsonnak Elisabeth szelleme, és elmondja neki, hogy hogyan intézhetné el Dolant. Brrrr... Ne már!!! Teljesen felesleges és unalmas, semmitmondó, sőt rosszul megkoreografált részek. Egyszóval ez nem sikerült. A képi világa is idegesítően művi és élettelen.

Ja, a novella azért örök kedvenc marad, én fejben pedig 100x jobban megrendeztem már. És ez részemről bőven elég. Azért morcos vagyok, hogy King bátyó is beleírt a filmes forgatókönyvbe. Hiába no, a pénz azért nagy úr.

krimi | thriller

Amikor Elizabeth szemtanúja lesz, amint a kegyetlen gengszter, Dolan hidegvérrel meggyilkol néhány embert, a nő élete veszélybe kerül. Az FBI ugyan férjével, Robinsonnal együtt... több»

2