2022.06.11 13:58 Interfectorem Sabnock Olvasottság: <100x
1

Mindenki maradjon... (otthon)

Milad Alami a rendező igaz, Svédországban nőtt fel, de Dánia, ahol a filmes tanulmányait elvégezte, átlátja ezeket a dolgokat.

Ingeborg Topsøe és Milad Alami írták a forgatókönyvet, így azért a hitelességtől sem áll távol, hiszen két különböző kultúrából jöttek, úgyhogy így teljesen más a rálátásuk a sztorira.

Mindenki maradjon... (otthon)

A rendező egyszerűen és ügyesen dolgozik. Kiszámítható, nincs benne művészkedés. Műfaját nehéz meghatározni, mert egy igazi társadalmi drámát láthatunk benne, ahol egy iráni származású férfi, Esmail (Ardalan Esmaili) állampolgárságot akar szerezni Dániában, és ennek érdekében (mivel az idő erre vészesen fogy), nők után "vadászik", hogy feleséget találjon. Semmi más cél nem lebeg a szeme előtt, nem sajnálja sem az időt, sem az energiát, hogy ezt megvalósítsa.

Milad Alami nem akarja, hogy megkedveljük a hősét, Esmailt. Nem kozmetikázik, nem próbál minket rózsaszín szemüveg mögé bújtatni, sőt!

Esmailnek nincsenek beilleszkedési nehézségei, ő csak dán állampolgár akar lenni. A férfi bizony pofátlan, pofátlan módon ki akarja használni a nem ehhez szokott rendszert, amit az európaiak kissé naivan, nem tudnak értelmezni. De a dilemma Esmail részéről is hatalmas.

Felveszi a legjobb öltönyét minden este (amit gyűlöl), lemegy egy elegáns bárba, ahol minden éjjel nőket próbál elcsábítani, hátha összejön a hőn áhított frigy.

Számára persze csak megjátszott érzelmekkel.

Esmail viszont csapdába esik.

A tartózkodási engedélyének lejárta előtt röviddel beleszeret egy iráni lányba, Leilába (Sussan Taslimi), aki már Dániában született. Emellett az egyik, korábban elcsábított hölgy miatta lesz öngyilkos. A férje, Lars (Lars Brygmann) megtudja az egész kialakult sztorit és bosszút esküszik.

Érdekes film, Martin Juel Dirkov a sejtelmes, és kissé álmosító zenéjével még rátesz egy lapáttal, hogy érezzük, bizony a főhős társadalmilag nem elfogadott, kívülálló.

Haza már nem akar menni, hiszen attól retteg, hogy a szülőföldjén éljen, de a dán társadalom meg nem kifejezetten akarja sorai között tudni a férfit.

Semmi igazán nagy érzelem, semmi extravagancia, csak a nyers valóság. Esmail páncélja mögé látni, csak ez a lényeg. Megérteni, vagy legalábbis megpróbálni megérteni a film mondandóját.

Nem rossz mozi, érdekes koncepcióval, érdekes szemszögből láttatva a dolgokat, amit mi európaiak soha nem érthetünk meg.

Szokásos, imádott fotelem és tökmag.

Semmi urizálás!

dráma | romantikus | thriller

A felkavaró pszichológiai dráma főszereplője Esmail, a fiatal iráni férfi, aki azért szeretne nőkkel ismerkedni, hogy egy kapcsolat révén megszerezhesse dániai... több»

1