2023.03.27 20:15 Prince of Darkness Olvasottság: 186x
1

Ebből elég!

Sokan nem tudják, de a found footage szubzsáner az 1960-as években indult el világhódító útjára.

Az első jegyzett kézi kamerás film az 1961-es The Connection volt, Shirley Clarke kísérleti rendező filmje, ami hatalmas meglepetést okozott.

De mielőtt erről a filmről (film?) beszélnék, azért nézzük már meg, hogy valakinek beugrik-e pár alkotás.

Mint például:

Cannibal Holocaust 1980, Forgotten Silver 1995, The Blair Witch Project 1999, August Underground 2001, The Last Horror Movie 2003, Zero Day 2003, The Zombie Diaries 2006, The Poughkeepsie Tapes 2007, REC 2007, Lake Mungo 2008, Paranormal Entity 2009, The Last Exorcism 2010, Grave Encounters 2012, V/H/S 2012, The Borderlands 2013, Skinwalker Ranch 2013, The Possession of Michael King 2014, The Den 2014, The Taking of Deborah Logan 2014, Phoenix Forgotten 2016, Host 2020, Vazhiye 2021 stb. stb.

Remélem, azért valamelyik ismerős, netán kedvenc.

De visszatérve erre a nem éppen műremekre.

Talán nem meglepő, hogy ezt a filmet is a Blumhouse-nak köszönhetjük, amely Jason Blumnak köszönhetően az elmúlt negyed évszázad egyik legtermékenyebb, de szerintem inkább a legmegosztó horrorfilmes stúdiója.

A Dashcam sem árult különösebben zsákbamacskát a film látványvilágával kapcsolatosan, hiszen egy Dashcammel, vagyis autókra illeszthető fedélzeti kamerával követhetjük végig a film cselekményét.

Ezt azért a néző hatalmas „szerencséjére” gyakran felváltotta a kézi kamera, máskülönben igencsak statikus nézőpontunk lenne a hetvenperces játékidőről.

Arra tehát nem készülhettünk fel, hogy mindig, minden képkockát be tudunk majd azonosítani és tisztában leszünk vele, hogy mi történik. De ez a hasonló élmény az FF-típusú filmeknél teljesen megszokott.

A Dashcam cselekménye sajnos sok jó, sőt szinte semmilyen szót nem érdemel.

Hol valamilyen zombiszerű szörnyek, hol őrült szektások, hol egyéb félelmetes emberek üldözik Annie-t, aki a nézőkkel együtt nem is igazán érti, hogy mi történik.

A vér rendesen fröcsög, a képernyőn legtöbbször nem tudjuk, hogy mit is látunk, de legalább a rövid játékidő végére sem tudunk meg tulajdonképpen semmit, és végül is nem is bánjuk, mert akkora zagyvaság az egész, hogy a fejünk fájdul meg.

Konklúzió:

Ma már minden „hülye” filmet akar csinálni.

Ma már minden „hülye” szupersztár akar lenni.

Ma már az igazi filmet, filmeket csak a „hülyék” nézik.

Ezt ne nézzétek, csak ha elvetemült fanok vagytok, mint jómagam.

Found footage…

Én azért szeretlek!

52 Dashcam  (2021)

horror

Két barát horrorisztikus utazásra indul, életük legrémisztőbb éjszakáját élőben közvetítik. több»

1